Vi fremfor «Æ»
Fra i dag vil Coop-medlemmene som bruker Coop Medlem-appen hos Extra og Obs få 11 prosent bonus i tillegg til kjøpeutbytte på alt frukt og grønt. For de andre Coop-kjedene, Prix, Marked, Matkroken og Mega, vil det bli lansert ekstra kampanjer på frukt og grønt.
I tillegg er det en rekke goder ved å være medeier i Coop:
**Minimum 1 % kjøpeutbytte på alt du kjøper.
**Medlemsrabatter på det du handler hos samarbeidspartnere.
**Rabatter på omlag 20% på de varene som medeieren oftest kjøper.
**Medeierne får jevnlig tilbud om gratis produkter. Produktene er tilpasset medeierens kjøpemønster.
**Rabatter hos samarbeidspartnere innen hotell, bensin, forsikring, teater, klær osv.
**Spesielt gunstige medlemstilbud hver måned.
**11 % bonus på frukt og grønt hos Extra og Obs for alle som bruker «Coop medlem»-appen.
- Dette fordelsprogrammet har ført til at vi hver dag får nye medeiere. Vi er nå 1.550.000 medeiere i Coop. Til sammen gir vi våre medeiere 1.218 millioner kroner i 2016, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
- Våre medeiere får et betydelig bedre tilbud enn det Rema 1000 i dag presenterer gjennom lanseringen av ”Æ”.
Coop er den store vinneren i dagligvaremarkedet i 2016. Ikke minst er lavprisbutikken Extra en kjempesuksess og er den kjeden som øker mest i det norske dagligvaremarkedet.
- At Rema 1000 er desperate og forsøker nok en gang å lansere noe nytt er forventet. De har lovet det norske folk en revolusjon av dagligvaremarkedet. Vi i Coop liker konkurranse, og har vært spente på hva ”Æ” er, sier Stokke.
- Når vi nå kjenner fasiten er det lett å si at vi på ingen måte har fått noe revolusjonerende å bryne oss på. Tvert imot, dette kan bare kalles et mageplask. Våre medeiere har et fordelsprogram som er langt overgår det Rema 1000 nå lanserer.
Coop er delingsøkonomi i praksis. Vi blir mer og mer moderne. Det har i dag ikke kommet noe som endrer det bildet.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom