Vestlandets byggenæring samles på ByggExpo i Grieghallen 8. - 9. mars

Vestlandsregionen er i en sterk omstilling med økt konkurranse. Det er mange spennende byggeprosjekter på gang, og det pågår et kompetanseskifte hvor økt bruk av digitale verktøy medfører endringer for hele byggebransjen.

ByggExpo inviterer ulike fagmiljøer til foredrag, konferanser og seminarer. Her får alle som besøker messen innsikt i planlagte og pågående prosjekter i Vestlandsregionen.

Det er ingen tvil om at bruk av digitale verktøy er den viktigste suksessfaktoren for å oppnå bærekraft, produktivitet, kostnadsreduksjon og bedre HMS i fremtidens byggeprosesser.

ByggExpo samles samarbeidspartnere og ledende aktører i regionens byggenæring til en møteplass med aktuelle seminarer. Viktige temaer som berøres er:

• Digitalisering og BIM i alle faser av byggeprosess og prosjekter
  • Bærekraftige bygg og miljøsertifisering (BREEAM NOR)
  • Smarthus og smarte bygg
  • Sikkerhet
  • Ventilasjon
  • Bekjempelse av svart arbeid

Prosjektleder Tone Bonnerud fra arrangøren Compass Fairs ser frem til å samle de fremste aktørene innen fremtidens byggenæring. Det regionale aspektet har vært viktig for mobiliseringen.

- Oppslutningen til ByggExpo har vært veldig gledelig. Vi har fått med flere av de største og viktigste aktører i regionens byggenæring, i tillegg til lokale bedrifter som vil vise seg frem og møte nye oppdragsgivere og samarbeidspartnere. Felles for alle, er at de har anerkjent ByggExpo som en etterlengtet, regional og effektiv møteplass, sier Bonnerud.

8. – 9. mars får ByggExpos partnere og besøkende mange muligheter til nettverksbygging, kompetanseutveksling og faglig påfyll fra et aktuelt og velfylt seminarprogram.

Tid: 8. mars kl. 09 - 17 og 9. mars kl. 09 - 16
Sted: Grieghallen/Bergen
Arrangør: Compass Fairs AS
Arrangementspartner: Bergen Næringsråd
Fagmesse med fri inngang: Registrer med kode 17BE01 på byggexpo.no

ByggExpo er byggenæringens  møteplass for regionens prosjekter.
ByggExpo er byggenæringens møteplass for regionens prosjekter.
informasjonsmodeller
På ByggExpo i Grieghallen 8. - 9. mars kan utstillere og besøkende lære mer om fremtidens byggenæring og digitale bygnings- informasjonsmodeller (BIM). Spennende aktører presenterer nytteverdien av å simulere et bygg i 3D, for å avdekke eventuelle feil før realisering på byggeplassen.

Høsten 2016 lanserte Compass Fairs ByggExpo - Byggenæringens regionale møteplass. Bergen og ekspanderende Vestlandet ble valgt som første region ut. ByggExpo arrangeres for aller første gang i Grieghallen, Bergen 8. - 9. mars 2017, med god oppslutning fra viktige aktører. Bergen Næringsråd støtter opp om prosjektet, og bidrar som arrangementspartner, mobiliserer i eget nettverk og holder seminar og paneldebatt om aktuelle temaer.

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert landsdekkende Boligmesser. I 2017 arrangeres 19 Boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. I tillegg arrangeres messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangement.