Veslemøy Fredriksen blir ny administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest

I dag ble det kjent at Veslemøy Fredriksen (46) blir ny administrerende direktør i Eiendomsmegler Vest.

Veslemøy Tvedt Fredriksen (Foto: Christopher Meyer, KIND)

Fredriksen kommer fra stillingen som administrerende direktør i Adams Matkasse, og har tidligere erfaring som administrerende direktør i BA, regiondirektør Vest i Amedia-konsernet, direktør for Privatmarked i Fjordkraft, samt ulike stillinger i Aftenposten.

Fellesnevneren for hennes yrkeserfaringer knytter seg til å drive salg til privatmarkedet, i svært konkurranseutsatte bransjer.

- Jeg er utrolig glad for at Veslemøy ønsker å være med å bygge Vestlandets ledende meglerforetak. Hun er en operativ strateg med toppleder-erfaring, som har oppnådd gode resultat i de selskap hun har jobbet i. Det er styrets oppfatning at hun vil bidra med en spennende erfaringsbakgrunn og de rette personlige egenskapene til å løfte selskapet videre for å nå våre ambisiøse mål sammen med de ansatte, sier Ragnhild Fresvik, styreleder i Eiendomsmegler Vest

- Først og fremst gleder jeg meg til å lede den videre satsingen til Eiendomsmegler Vest. Selskapet har vært igjennom en betydelig omstilling, og viser god utvikling både i vekst og lønnsomhet. Styret og administrasjon har gjort viktige grep for å modernisere driften og løsninger ut mot kunden, så jeg oppfatter at det er et godt utgangspunkt å jobbe videre fra. Jeg gleder meg til å bli kjent med en ny bransje og en sulten organisasjon, sier Veslemøy Fredriksen.

- I fjor omsatte Eiendomsmegler Vest for 204 millioner kroner og det er ikke solgt flere boliger i selskapet enn i fjor. Det har vært jobbet målrettet med å både effektivisere og modernisere selskapet de siste par årene, og selskapet har en bedre plattform enn noen gang til å vokse videre, fortsetter Ragnhild Fresvik.

Med seg i ryggen har Eiendomsmegler Vest en eier med betydelige vekstambisjoner innen privat- og bedriftsmarkedet.

- Sparebanken Vest har som ambisjon å være Norges beste sparebank og det legger også listen for ambisjonsnivået til Eiendomsmegler Vest, avslutter Ragnhild Fresvik.

Eiendomsmegler Vest er et heleid datterselskap av Sparebanken Vest.

Veslemøy Tvedt Fredriksen (Foto: Christopher Meyer, KIND)

915 05555https://www.spv.no

Sparebanken Vest er landets tredje største sparebank. Vi er et komplett finanshus for mer enn 270.000 person- og bedriftskunder. Vi er stolt over å være et selvstendig finanskonsern med hovedkontor i Bergen med en sentral rolle i mye av den verdiskapningen som skjer på Vestlandet.

NÅ HAR OLJEEKSPONERTE BEDRIFTER INNHENTET RESTEN AV NÆRINGSLIVET30.11.2017 23:30Pressemelding

Vestlandsindeks 4/17, en undersøkelse blant 700 bedriftsledere på Vestlandet utarbeidet av Sparebanken Vest i samarbeid med Respons Analyse, indikerer at todelingen av vestlandsøkonomien nå er betraktelig mindre og at olje- og gassrelatert virksomhet igjen har kommet opp i fart. Resultatindeksen som viser bedriftene økonomiske situasjon siste tre måneder faller, mens forventningene til utviklingen neste seks måneder stiger til høyeste nivå siden 2. kvartal 2014.

KETCHUP-EFFEKTEN KJEM IKKJE PÅ VESTLANDET6.9.2017 00:01Pressemelding

Vestlandsindeks 3/17 viser at det verste er bak oss og sysselsettinga stig igjen på Vestlandet, særleg blant bedrifter tilknytt olje og gass-sektoren. Samstundes er framtidsutsiktene noko avdempa – ketchup-effekten kjem ikkje. Ei knapp veke før Stortingsvalet meiner Vestlandsbedriftene og at den komande regjeringa bør satse på lågare skatter og avgifter, og auka investeringar i samferdsle for å sikre økonomisk vekst blant vestlandsbedriftene. Særleg lågare arbeidsgivaravgift segler opp som den føretrekte skattereduksjonen for å auka sysselsettinga.