AB Inbev Norge

Verdensledende bryggeri styrker sin posisjon i Norge

Ny distribusjonsmodell vil gjøre AB InBev merkevareportefølje mer tilgjengelig.

I tiden som kommer vil populære ølmerker som blant andre Corona®, Budweiser®, Stella Artois® og Leffe® få en mer fremtredende posisjon i Norge. De er alle en del av merkevare-porteføljen til AB InBev, verdens største ølbryggeri med over 600 års erfaring. AB InBev øker nå sin tilstedeværelse i Norge gjennom å etablere en ny organisasjon her.

Fra mars 2019 har AB InBev ansvaret for markedsføring, salg og distribusjon av sine egne merkevarer i Norge.

«Norske forbrukere har både mye kunnskap om og stor interesse for øl, i tillegg har de strenge krav til kvalitet. Med vår portefølje av ølmerker er vi godt stilt til å levere på den økende etterspørselen av øl i premium-segmentet. Vårt mål er å forbedre opplevelsen av å konsumere et av våre produkter. Det skal vi gjøre gjennom tett samarbeid med lokale partnere og ved å bygge forståelse for lokale behov og dele kunnskap på tvers av våre markeder,» sier Christophe Stevens, sjef for AB InBev Norden.

For generelle spørsmål kontakt AB InBev på welcome@ab-inbev.com.

For salgsrelaterte spørsmål i Norge kontakt Thomas Wergeland på thomas.wergeland@abinbev.no eller telefon 930 15 041.

Om AB Inbev Norge

AB Inbev Norge
Karenslyst Allé 10

Anheuser-Busch InBev er et aksjeselskap (Euronext: ABI) med base i Leuven, Belgia, med sekundær notering på børsene i Mexico (MEXBOL: ANB) og Sør-Afrika (JSE: ANH), og har en ADR (amerikanske depotkvittering) på New York-børsen. Vår drøm er å samle folk for en bedre verden. Øl, det originale sosiale nettverket, har i flere tusen år bragt folk sammen. Vi jobber dedikert for å bygge store, solide merkevarer og for å brygge den beste ølen ved å benytte naturlige ingredienser av høyeste klasse. Vår varierte portefølje av over fem hundre ølmerker inkluderer globale merker som Budweiser®, Corona® og Stella Artois®; merkene Beck’s®, Castle®, Castle Lite®, Hoegaarden® og Leffe®; og lokale helter som Aguila®, Antarctica®, Bud Light®, Brahma®, Cass®, Cristal®, Harbin®, Jupiler®, Michelob Ultra®, Modelo Especial®, Quilmes®, Victoria®, Sedrin®, og Skol®. Vår historie går mer enn 600 år tilbake i tid, på tvers av kontinenter og generasjoner. Fra våre europeiske røtter på Den Hoorn bryggeri i Leuven i Belgia til det nyskapende engasjementet ved Anheuser & Co bryggeri i St. Louis, USA. Til opprettelsen av Castle bryggeri i Sør-Afrika under grunnleggingen av Johannesburg, til Bohemia, det første bryggeriet i Brasil. Med en geografisk spredning i både etablerte markeder og i utviklingsland utnytter vi de samlede styrkene fra om lag 170 000 ansatte i nærmere femti land over hele verden. I 2018 var AB InBev’s rapporterte inntekter på 54,6 milliarder USD (uten joint ventures og partnere). AB InBev Norge sin portefølje inkluderer globale merker som Corona®, Stella Artois® og Budweiser®, i tillegg merkene Franziskaner®, Hoegaarden® og Leffe®.

Følg saker fra AB Inbev Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra AB Inbev Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.