Verdens største reiselivsmagasin anbefaler Trondheim og Britannia Hotel for reiselystne i 2020.

I en tre sider stor reportasje beskrives Britannia Hotel og Trondheim i panegyriske ordelag av det New York-baserte magasinet Travel + Leisure, som har nærmere fem millioner lesere verden over.
Travel + Leisure Magazine January 2020

På coveret til Travel+Leisure, under tittelen Where to Go Now 2020, har Trondheim selskap med Victoria Falls, Patagonia, Dolomittene, Jalisco, Kuala Lumpur, Taos, Kyoto og Salzburg.

Byen beskrives som eventyrlig vakker med restauranter og sjømat i verdensklasse. Det amerikanske magasinet trekker også frem nyrenoverte Britannia Hotel og flere av spisestedene på hotellet. Speilsalen hadde knapt vært åpen i seks uker da T+L var på besøk, men imponerte likevel stort. Det gjorde også Vinbaren med sine 10.000 flasker, frokosten i Palmehaven, det franske kjøkken i Brasseriet, og ikke minst restaureringen av hele ærverdige Britannia Hotel. T+L skryter også av andre restauranter i byen, To Rom og Kjøkken og Bula, og ikke minst Nidarosdomen, Bakklandet og Gamle Bybro med sin Lykkens Portal.

Hotelldirektør Mikael Forselius er svært glad for omtalen og ser frem til å ønske enda flere internasjonale gjester velkommen til Trondheim og Britannia Hotel i tiden fremover.

"Vi har en visjon om at vårt hotell skal være et reisemål i seg selv og en ambisjon om å tiltrekke oss en større andel av internasjonale gjester i årene fremover. Da er artikler og anerkjennelse fra de viktigste reisemagasinene i verden avgjørende for å lykkes".

For ytterlige kommentarer kontakt:
Adm.dir. Britannia Hotel, Mikael Forselius, mobil: 932 01 004 epost: mikael@britannia.no
Markedsdirektør Britannia Hotel, Peter Gjerde, mobil: 93458696 epost: peter@britannia.no
Reiselivsdirektør Visit Trondheim, Tanja Holmen, mobil: +4790796908 epost: tanja@visittrondheim.no

Travel + Leisure Magazine January 2020
Fasade Britannia Hotel
Palmehaven Britannia Hotel
Signatur Suite Britannia Hotel
Signatur Suite Britannia Hotel
Speilsalen Britannia Hotel
Fasade Britannia Hotel

Britannia Hotel

Britannia Hotel er en del av Reitangruppen. Hotellet fra 1870 gjenåpnet i April 2019 som et femstjerners hotell og medlem av Leading Hotels of The World. Hotellet har 257 nye rom og suiter, seks ulike restauranter og barer, spa og fitness-avdeling, moderne konferansefasiliteter, ballroom og elegante selskapslokaler.

www.britannia.no