HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

Verdens fremste tinnitus-eksperter til Oslo

Torsdag 27. oktober kommer to av verdens fremste tinnitus-eksperter til Oslo.

Pawel J. JastreboffProfessor Pawel J. Jastreboff (bildet) og kona professor Margaret M. Jastreboff holder foredrag under HLFs konferanse om tinnitus – en folkehelseutfordring.

Ekteparet har gjennom flere tiår vært ledende innen forskning og behandling av tinnitus. Jastreboff er TRT-modellens (Tinnitus Retraining Therapy) far, den mest anvendte behandlingsformen i dag.

Andre forelesere er to av Norges ledende tinnitusbehandlere, overlege Dag Sunde og overlege Haakon Arnesen, fra henholdsvis Molde sjukehus og St. Olavs hospital.

Biskop i Tunsberg, Per Arne Dahl, ble brått døv på et øre og fikk alvorlig tinnitus over natten. Han deler sin sterke historie på konferansen om det å bli hørselshemmet i voksen alder.

For første gang i Norge, legger Verdens helseorganisasjon (WHO) frem sin rapport der de slår alarm om at 1,1 milliard unge mennesker står i fare for å få tinnitus som følge av høy lyd rett i øret.

Se programmet her

Om HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)
Brynsveien 13

22 63 99 00http://www.hlf.no

HLF er landets største organisasjon for personer med en funksjonshemming, og landets raskest voksende forbund. Vi har i dag 62.500 medlemmer. HLF jobber for å gjøre hverdagen enklere for landets hørselshemmede og forebygge hørselsskader i befolkningen.

Følg saker fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)

Boklansering: Å Høre Til8.6.2016 14:01Presseinvitasjon

For første gang er det skrevet en portrettbok om mennesker med hørselsutfordringer. Boken «Å Høre Til» lanseres i morgen, torsdag 9. juni, kl. 14:00-16:00 på Bikuben, Det Norske Teatret. Alle er hjertelig velkommen til lanseringen, der noen av bokens bidragsytere kommer: Geir Lippestad, Berit Brørby, Shahbaz Tariq og Frank Rossavik. Tidligere ordfører i Oslo, Ann-Marit Sæbønæs, leder oss gjennom lanseringen. Det blir servert musserende vin og fingermat.