Verdens første TegneHanne-bok

16.9.2015 08:30 | Egmont Publishing

Hanne Sigbjørnsen serie TegneHanne har gått fra web til papir fordi fansen krevde det.

– Det er få andre humorister som klarer å beskrive hverdagslivets mange pinligheter med så stort vidd og latterframkallende betraktninger som Hanne Sigbjørnsen, sier redaktør Tonje Tornes.

Sigbjørnsen bedre kjent somTegneHanne har hatt en formidabel suksess. Først med bloggen sin under samme navn og deretter ved å være ukentlig klikkmagnet for Aftenposten.

Med et tegnet skråblikk på hverdagslige situasjoner har serieskaper og blogger Hanne Sigbjørnsen blitt en av landets mest leste. Så populær er hun at bloggen vant Vixen Blog-awards i 2012. Nå kommer endelig de underfundige betraktningene hennes mellom stive permer. Boken er allerede en etterspurt vare, erfarer redaksjonen, etter utallige oppfordringer fra fans som vil ha en samling med utvalgte TegneHanne-godbiter.

Her får du både gjensyn med klassikerne som «Kaffedamen» og «samboerskapets metamorfose», samt helt nye historier laget eksklusivt for denne boken.

– Jeg har siden jeg startet bloggen i 2010 følt at jeg har falt litt mellom to stoler, bloggerstolen og tegneseriestolen, og at jeg ikke har vært helt inne i noen av miljøene. Derfor føles det ekstra godt at et så stort og anerkjent tegneserieforlag som Egmont nå tar meg inn i varmen og plasserer meg i de samme hyllene som Pondus, Nemi og Lunch, sier Hanne Sigbjørnsen.

– Nervotikeren i meg har senket forventningene så lavt at jeg blir fornøyd om bare én person føler hun kan le høyt av boken min, men jeg håper så klart at flere kan finne noe de liker i den. Jeg er i alle fall ganske stolt selv.

På førstkommende søndag presenterer Hanne boken sin på Raptus-festivalen. Søndag 20 september kl 13.00 er hun å treffe på Litteraturhuset i Bergen.