Verdens første AKTIV-kontor!

30.6.2017 08:53 | Sector Alarm

Velkommen til åpning av «verdens første» AKTIVkontor som vi lanserer i samarbeid med Aktiv mot kreft. Dette er rett og slett et konsept som muliggjør at vi sitter mindre i løpet av arbeidsdagen, er mer i aktivitet – uten at det går utover arbeidseffektiviteten. Vi tror heller snarere tvert imot Tid og sted: Fredag 30. juni 2017 kl. 10.00 hos Sector Alarm i Vitaminveien 1a på Storo.

-Sector Alarm er første selskap som tester ut dette nye konsept - AKTIV-kontor. Tanken er å tilrettelegge for at medarbeiderne kan være aktive – også på arbeidsplassen, sier daglig leder i Aktiv mot kreft Helle Aanesen. -Vi var på utkikk etter et drivende selskap med offensive medarbeidere og kule lokaler som ønsket å være første bedrift med AKTIV-kontor. Sector Alarm var positive fra første stund. Konseptet består av fem ulike satsjoner, der medarbeiderne kan få fart på muskulaturen, samtidig som jobben utføres.

Selve ideen til en aktiv arbeidshverdag startet på tegnebordet hos Kaels Studio AS, i samarbeid med Qicraft Norge.Vi ønsket å gjøre noe mer enn bare å selge treningsutstyr til bedrifter, og har jobbet nesten et helt år sammen med Kaels Studio AS, for å komme opp med en ide på hvordan man kan aktivisere medarbeidere i arbeidshverdagen. Når ideen var klar, var det helt naturlig for oss å kontakte vår samarbeidspartner Aktiv mot kreft, for å finne en pilot bedrift som var åpen for å teste ut konseptet, sier Kjell Olav Engen, Salgssjef i Qicraft Norge. Sector Alam var positive til ideen, og ønsket flere aktive soner, og sammen med Aktiv mot kreft, ble konseptet AKTIVkontor utviklet.

-Hovedmålsettingen med et samarbeid med Aktiv mot kreft er å støtte en god sak. I tillegg har samarbeidet gitt oss en mulighet til å inspirere og motivere medarbeidere til å bli mer fysisk aktive, mer energiske og sannsynligvis friskere, sier administrerende direktør Viggo Skeisvoll i Sector Alarm. – Vi mener at vi langt på vei har lykkes veldig godt og ser virkelig frem til å teste ut AKTIVkontor konseptet.

Fakta om AKTIVkontor:

• AKTIVkontor er et konseptsamarbeid mellom treningsutstyrsleverandøren Qicraft, interiørarkitektene Kaels studio og den veldedige stiftelsen Aktiv mot kreft.
  • Målsetningen med AKTIVkontor er å tilrettelegge for at man kan være i naturlig aktivitet på arbeidsplassen i jobb- og møtesituasjon. Aktivitetsstasjonene integreres i kontorlandskapet og bidrar til naturlig bevegelse.
  • Målet er å unngå at de ansatte sitter stille hele dagen, ja rett og slett «snikaktivere» dem!
  • Qicraft er ekslusiv leverandør av Technogym utstyr i Norge, Sverige, Finland og Estland, og er hovedleverandør av utstyr til Pusterommene som etableres på norske sykehus av Aktiv mot kreft.
  • Kaels studio er interiørarkitekter og jobber med kontorutvikling og trening – inntil nå hver for seg. Kaels Studio har vært med å utvikle og tegner Pusterommene som etableres av Aktiv mot kreft.
  • Aktiv mot kreft ble etablert av Grete Waitz og Helle Aanesen i november 2007, og har som mål å fremme fysisk aktivitet, samt få fysisk aktivitet inn som en del av kreftbehandlingen.

Daniel Stock: Født uten ski på beina30.5.2017 18:17Pressemelding

Det heter seg at Nordmenn er født med ski på beina. Det er så visst ikke tilfelle for Vadsøgutten Daniel Stock. Nordlendingen som primært begynte å gå på ski fordi han ønsket å forbedre utholdenhet og styrke i forbindelse med crossykkelkjøringen. Etterhvert ble han bedre og bedre i skisporet. I 2007 havnet han «plutselig» på pallen under et nord-norsk mesterskap i Alta, og først fra den dagen ble det fullt fokus på langrenn.