Norges Pelsdyralslag

Verdens fineste pels er norsk

Det siste året har danske Kopenhagen Fur utviklet merkevaren «Norwegian Type». Merkevaren symboliserer høyeste kvalitet både på pels og dyrevelferd. – Ja, Norwegian Type er best i verden, bekrefter Steinar Davidsen.

Sammen med Torkil Tveter har Steinar Davidsen ansvar for sorteringen av verdens fineste pels, hos Kopenhagen Fur.

- Norske skinn er verdensledende i kvalitet. De har en dybde mellom underpels og dekkhår som gir moteindustrien muligheter frihet til å lage spennende design. Familiedrevne gårder med 100 års historie og vill norsk natur er bakgrunnen for merkevaren, og som gjør norsk pels verdensledende, forteller Davidsen.

Et eksklusivt produkt i verdensklasse

21. mars gjør Norwegian Type sin debut på verdensmarkedet. Da går 57 000 skinn under hammeren i København. Disse skinnene er internasjonalt markedsført som spesielt eksklusive.

Davidsen har 32 års erfaring med pels. Likevel innrømmer han å ha litt nerver for debuten.

- Jeg er veldig spent på hvordan auksjonen går. Vårt mål er å gjøre Norwegian Type til et like eksklusivt landbruksprodukt som Parmaskinke, Rioja og Fetaost, sier Danielsen.

Norwegian Type er tuftet på god dyrevelferd

- God dyrevelferd er essensielt for kvalitet, og Norwegian Type er den aller beste. Det er en klar trend i markedet mot å kjøpe pels fra sertifiserte gårder, og fra land som dokumenterer god dyrevelferd. Norske familiedrevne gårder er spesielt attraktive, sier Marketing Manager i Kopenhagen Fur, Mia Lysdal.

Mia Lysdal har vært aktiv i utviklingen av merkevaren, som er inspirert av den ville norske naturen. Merkevaren er spesielt rettet mot japanske, russiske og tyrkiske markeder.

- Tilbakemeldingene vi har fått fra potensielle innkjøpere er utelukkende positive. Det har kommet flere eksklusive innkjøpere fra Tyrkia, som kun er interessert i Norwegian Type. Vi gleder oss til å se hvordan salget går, forteller Davidsen.

Rolf Ellingsen Aaneland
Pressekontakt, Norges Pelsdyralslag
Managing Director i MSL
rolf.aaneland@mslgroup.com

Steinar Danielsen er nettopp ferdig å sortere kvaliteter av pels.
Norwegian Type

Om Norges Pelsdyralslag

Norges Pelsdyralslag
Postboks 9399 Grønland
0135 Oslo

Norges Pelsdyralslag er medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere. Organisasjonens formål er å ivareta medlemmenes interesser, både faglig, økonomisk og sosialt.

Følg pressemeldinger fra Norges Pelsdyralslag

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Pelsdyralslag på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Pelsdyralslag