Verdens beste flyplass har basseng på taket og egen sommerfuglhave!

Skytrax har for femte år på rad kåret Changi til verdens beste flyplass. Kåringen er gjort av 14 millioner passasjerer fra 105 land. Flyplassen er hovedbasen til verdens mest prisvinnende flyselskap; Singapore Airlines.

Det er ikke mange flyplasser du finner svømmebasseng på taket!

Mange vil si at Changi Airport i Singapore er et reisemål i seg selv. Helt sikkert er det iallfall at den er noe helt annet og mye mer enn et sted der man bare venter på neste flyavgang. Så det er ingen tilfeldighet at det anerkjente analyse- og ratingbyrået Skytrax for femte år på rad kåret Changi til verdens beste flyplass da World Airport Awards ble delt ut.

Dette er en av verdens viktigste transittflyplasser og hovedbasen til velrenommerte  Singapore Airlines. Norges-sjefen, Henrik Hanevold, registrerer at adskillige nordmenn faktisk legger turen om Changi bare for å få med seg opplevelsen.

- Dette er passasjerer som er på lange reiser i Sørøst-Asia, Australia og New Zealand og som har behov for en best mulig transittid, sier Hanevold.

Tilbudet av opplevelser er mangfoldig og gjør det vanskelig å kjede seg, og det er langtfra bare en klisje å si at man må ha opplevd Changi Airport for å tro på skrytet mener Hanevold.

Her er hans TI TIPS for den ultimate opplevelsen på verdens beste flyplass:

1. På taket av Terminal 1 er det svømmebasseng med boblebad og utendørs bar.

2. Transittpassasjerer tilbys to-timers gratis sightseeing i byen.

3. Terminal 3 har utendørs Butterfly Garden med tusen sommerfugler.

4. Det er et utall vakre hager inne og ute.

5. To flotte kinoer viser gratis film hele døgnet.

6. Du kan laste opp en selfi eller annet bilde til det ni meter høye Social Tree, som er fylt av skjermer.

7. Det er spa i alle tre terminalene, og i Terminal 1 er det også et ”Fish-Spa”.

8. Alle terminalene har lekeplasser og egen Entertainment Desk med dataspill og multimedia.

9. Både barn og voksne kan nyte den fire etasjer høye ”The Slide” i Terminal 3.

10. Changi har sin egen utgave av Raflles Hotel sin berømte The Long Bar, som i samarbeid med Raffles serverer den minst like berømte Singapore Sling.

Legg til et mylder av butikker og serveringssteder, hvilestoler, gratis wifi og egne Sleep Zones, et Sky Train flytter deg enkelt rundt omkring og en flyplass  som har svært lite støy og kø.

Fra åpningen på 70-tallet har Changi vunnet over 500 priser. Bare i fjor ble flyplassen verdens beste i 26 ulike kåringer. Changi har 58 millioner reisende i året.

Oslo, 5. april 2017

Det er ikke mange flyplasser du finner svømmebasseng på taket!
Changi, verdens beste flyplass
Egen sommerfuglhave finner du også på Singapores berømte flyplass