Verdens beste champagne i lufta!

10.11.2016 08:00 | Singapore Airlines

De er en match fra øverste hylle; verdens beste champagne og verdens mest prisvinnende flyselskap! Ingen har mottatt flere priser fra publikum og reisefaglige miljøer enn Singapore Airlines, og nå topper de den berømte businessklassen sin med å spandere verdens beste non vintage Champagne på passasjerene.

Nyt god mat og drikke med Singapore Airlines

– Dette høres nesten ut til å være i overkant jålete, salgssjef Henrik Hanevold i Singapore Airlines Norge?

– Tvertimot mener vi at de to er som skapt for hverandre, og vil oppleves som en spesielt god kombinasjon på 10 000 meters høyde, sprudler han og lover noe helt utenom det vanlige. Vi har valgt nettopp denne Champagnen, fordi den er kraftig og gir mye smak, og derfor egner seg spesielt godt i de høyere luftlag, der smaksløkene svekkes.

Det produktet det er snakk om har navnet Charles Heidsieck Champagne og er nylig blitt kronet som "best non vintage champagne in the world" under The Champagne & Sparkling Wine World Championship i London. Dette er ikke første og eneste gangen produktet er blitt hedret.

– På mange måter er den nok et bevis på  oppleve hvor langt Singapore Airlines strekker seg for å gi kundene de aller beste opplevelsene om bord, sier Hanevold.

220 000 flasker Champagne

Totalt serveres det over 220 000 flasker Champagne hvert år hos Singapore Airlines – eller 603 flasker daglig.

Den norske importøren er ikke mindre stolt enn flyselskapet:

– Vi opplever Charles Heidsieck som ytterst seriøs og kravstor til egne produkter, sier daglig leder Hege Pedersen-Fröjd i Chaeos Wine & Spirits. Hun berømmer firmaet for å ha mer reservevin enn de aller fleste konkurrenter. Dessuten for å ha så lang tid som fem år på bunnfall, hvilket er uvanlig lenge og bidrar til høy kvalitet.

Fakta om Charles Heidsieck

Charles Heidsieck utmerker seg ved en liten årlig produksjon på rundt en halv million flasker. De ferdige flaskene ligger lagret i minimum fem år før de er klare for markedet. Huset ble grunnlagt i 1851 av Charles Heidsieck, en frisinnet visjonær som satte Champagne på kartet i USA og fikk kallenavnet Champagne Charlie av sine kunder.

Nyt god mat og drikke med Singapore Airlines
Velsmakende bobler serveres i luften