«Vendela + Petter» satte tidenes rekord for TV 2 Livsstil

185.000 seere fikk med seg premieren på «Vendela + Petter» på TV 2 Livsstil i går kveld. Dette er tidenes rekord for kanalen.

Vendela + Petter. Foto: Bjørn Wad, TV 2.

Med 185.000 seere og en andel på 19,9 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år ble det rekordkveld på TV 2 Livsstil. Den tidligere rekorden på TV 2 Livsstil er det serien «Bloggerne» som har med 117.000 seere.

- Kjærligheten seiret og Norges mest omdiskuterte par, Vendela og Petter, sørget for tidenes premiere på TV 2 Livsstil med 185.000 seere og en andel på 19,9 prosent i 20-49. Dette er vi strålende fornøyde med, og om jeg ikke tar feil vil nok episodene bli sett av minst like mange digitalt på TV 2 Sumo også de nærmeste dagene, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Også «The Voice» startet sterkt på TV 2 i går kveld med 317.000 seere andel og en andel på 34,9 prosent i P20-49 og 26,2 prosent blant alle TV-seerne (P12+)

- «The Voice» er tilbake, og startet sterkt med 317.000 seere og en andel på hele 34,8 i 20-49. Vårt fantastiske dommerpanel Morten Harket, Lene Marlin, Yosef (Wolde-Mariam) og Martin Danielle fra CLMD skal fortsette å jakte på Norges beste stemme resten av denne uken og hver fredagskveld resten av høsten. Seerne har garantert mange musikalske høydepunkter i vente. Dette er en veldig bra start på TV 2-høsten og vi gleder vi oss til å vise resten av menyen vår til presse og samarbeidspartnere på årets høstlansering i Oslo i dag, sier Jarle Nakken

Seertall TV 2 mandag:

The Voice: 317.000 seere (andel 34,9% i P20-49 og 26,2% i P12+)

21-nyhetene: 355.000 seere (andel 29,5% i P20-49 og 26,2% i P12+)

Valgstudio: 275.000 seere (andel 20,8% i P20-49 og 19,8% i P12+)

TV 2 Livsstil:

Vendela + Petter: 185.000 seere (andel 19,9% i P20-49 og 13,1% i P12+)

Dagsandel TV 2: 20% i P20-49 og 17% i P12+

Dansandel TV 2 Reklame-TV: 33,5% i P20-49 og 27,5% i P12+

Vendela + Petter. Foto: Bjørn Wad, TV 2.
The Voice-mentorene. Foto: Robert Holand, TV 2.