Velkommen til markering av byggestart for ny E39 fra Kristiansand til Sandnes

Nye Veier og AF Gruppen har fredag 5. oktober signert Norges største veikontrakt til en verdi av 4,7 mrd kroner. Tirsdag 9. oktober har vi den glede å invitere pressen til høytidelig markering av byggestart for E39-prosjektet Kristiansand vest - Mandal øst, hvor samferdselsminister Jon Georg Dale foretar første spadestikk. Dette er også starten på byggingen av ny firefelts motorvei fra Kristiansand til Sandnes.
Nye Veier og AF Gruppen har signert Norges største veikontrakt; Kristiansand vest - Mandal øst til en verdi av 4,7 milliarder kroner eks mva. Tirsdag blir det høytidelig markering av byggestart på strekningen. Foran sitter avdelingsdirektør i AF Gruppen, Erik Frogner (t.v.) og prosjektdirektør for E39, Asbjørn Heieraas.

Markeringen finner sted utendørs i området ved Mjåvannsveien 226, 4628 Kristiansand S.

Arrangementet starter klokken 13.30 og er ferdig klokken 14.15.

Til stede er representanter fra Nye Veier: Adm.dir Ingrid Dahl Hovland, utbyggingsdirektør Asbjørn Heieraas, utbyggingssjef Harald J. Solvik.

AF Gruppen: Avdelingsdirektør Erik Frogner og prosjektleder Hans Olav Omnes.

Ordførere: Harald Furre (Kristiansand), Johnny Greibesland (Songdalen), Astrid M. Hilde (Søgne) og Alf Erik Andersen (Mandal).

Andre inviterte gjester.

Delegasjonen er tilgjengelig for pressen.

Programmet i grovt:

Kl. 13.30: Åpning.

- Velkommen ved Ingrid Dahl Hovland, administerende direktør i Nye Veier.
- AF Gruppen orienterer.
- Hilsen fra ordfører(-e)
- Samferdselsminister Jon Georg Dale gir klarsignal til å igangsette det første gravearbeidet for Norges største veiprosjekt.
- Kakefeiring

Kl. 14.15: Markering slutt.

PÅMELDING:
Av planleggingshensyn er det ønskelig at representanter fra presse melder seg på arrangementet. Det gjøres til kommunikasjonsrådgiver Nils Bernt Rinde, e-post: nils.rinde@nyeveier.no

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Kristiansand vest - Mandal østVideokanal

Harald J. Solvik, utbyggingssjef strekningen Kristiansand vest - Mandal øst. Telefon: 97784919. E-post: harald.solvik@nyeveier.no

Fra venstre: Harald Kjetil Glendrange (assisterende prosjektleder AF Gruppen), Hans Olav Omnes (Prosjektleder), Geir Aase (senior rådgiver prosjektstyring Nye Veier), Torbjørn Krakstad (rådgiver kontraktsoppfølging), Kjell Arne Sørland (senior rådgiver kontraktsoppfølging), Anita Enebakk (rådgiver prosjektstyring) og Harald J. Solvik (uytbyggingssjef). Foran sitter avdelingsdirektør i AF Gruppen, Erik Frogner (t.v.) og prosjektdirektør for E39, Asbjørn Heieraas.

Kjøita 6

Vi skal planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde trafikksikre hovedveier. Disse binder landet vårt sammen og knytter Norge til hovedveier i utlandet. Nye Veier er et heleid statlig aksjeselskap under Samferdselsdepartementet.

Følg pressemeldinger fra Nye Veier

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nye Veier på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nye Veier