Velkommen inn i STUA – IKEA inviterer til temalansering

Torsdag 30. august inviterer IKEA til sin årlige temalansering på Youngstorget i Oslo sentrum.

I år fyller IKEA 75 år, og vi utforsker stadig nye muligheter og samarbeid for å møte behovene folk har i hverdagen. Behov som vi avdekker gjennom flere tusen hjemmebesøk over hele verden hvert år. Resultatet er lagt til grunn for årets katalogtema og for nye tjenester, produkter og hjeminnredningsløsninger som vi vil vise frem på Youngstorget 30.august.

Vi vil også avsløre resultatet av et spennende samarbeid mellom IKEA og Snøhetta kalt STUA. På åpningen vil man få presentert bakgrunnen for samarbeidet, prosessen og ikke minst få en presentasjon av resultatet.

I år, som i fjor, vil Bo Bedres designpris være en del av arrangementet. Bli gjerne igjen og delta på prisutdelingen fra klokken 17. Her vil IKEA dele ut prisen til Årets Nykommer og Årets Talent. Vi byr på mat og drikke og inviterer til fest utover kvelden.

Som vanlig vil IKEA gi et unikt innblikk i årets trender og nyheter. Området vil være åpent for publikum både fredag (kl. 11-20) og lørdag (kl. 10-18).

Programmet starter kl. 15.30.

Sted: Youngstorget

Send e-post til stine.odland@ikea.com for påmelding, spørsmål eller generelle henvendelser.

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.