Veldig godt forhåndssalg til årets Elvefestival - også utenfor Drammensregionen

Billettsalget til årets Elvefestival går veldig bra, i følge arrangør Byen Vår Drammen. Så langt er forhåndssalget klart bedre enn i 2016 som publikumsmessig var det nest beste året i festivalens historie. Da endte det opp med 9.750 besøkende på Gamle Kirkeplass til sammen de to kveldene.

-        Vi går ikke ut med eksakte tall, men vi følger forhåndssalget dag for dag og sammenligner med samme dato tidligere år. Nå ser vi at vi ligger noe bak rekordåret i 2015, men godt foran 2016 og milevis foran 2010 som tidligere var det beste året for Elvefestivalen. Vi er veldig glade for at årets artistprogram slår så godt an, sier festivalsjef Tom Søgård.

-        Salget fordeler seg også veldig likt på de to dagene, noe som underbygger at årets Elvefestival byr på to sterke konsertkvelder som treffer publikum godt, sier han.

Salget av festivalpass, altså todagersbillett, til Elvefestivalen er også meget godt, rapporterer arrangøren. Over 30% av de som kjøper billett via Ticketmaster, kjøper nå festivalpass.

-        Dette sier noe om at publikum setter pris på programmet begge dager, men også at Elvefestivalen begynner å få en sterkere posisjon som festival. Publikum ønsker å delta på hele festivalen, ikke bare en enkelt konsertkveld. Det lover godt for fremtiden til Elvefestivalen, uttaler Søgård.

Arrangøren har også gjort en analyse av hvor de som har kjøpt billett via Ticketmaster, er bosatt. Dette er mulig fordi billettkjøperne må registrere seg med adresse for kjøp av billett på nett. Så langt viser statistikken at 53% kommer fra Drammen og omkringliggende kommuner, mens 40% kommer fra Østlandsområdet og 7% fra resten av landet.

-        Dette er også veldig gode nyheter. Det viser at Elvefestivalen er i ferd med å få klart større oppmerksomhet også nasjonalt. Tendensen har vært stigende de siste årene, men så bra besøk utenbys fra har vi ikke registrert tidligere, sier Søgård.

-        Dette sier noe om Elvefestivalens posisjon nasjonalt, men det sier også noe om at det er flere enn bare drammensere som setter pris på artistene vi har booket i år. Dette er veldig positivt for Drammens omdømme som kulturby og besøksdestinasjon, avslutter han.

Konsertprogrammet under Elvefestivalen:

Fredag 25.08

Kim Larsen & Kjukken (DK)

Ina Wroldsen

Thams gate 5
3016 Drammen

Følg saker fra Byen Vår Drammen AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Byen Vår Drammen AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Byen Vår Drammen AS