Vegetarmat hetere enn noen gang

13.9.2016 10:39 | Coop Norge

Pressetreff om Coops vegetarsatsning. 1.oktober er det Verdens Vegetardag og vegetartrenden er hetere enn noen gang. Denne uken lanserer Coop nye produkter i serien «Coop vegetardag», og inviterer til pressetreff der du kan få smake de nye produktene og høre mer om vegetartrenden vi ser i hele Norge og Europa. Velkommen til Sinsenveien 45, torsdag 22. september klokken 14.30 – 15.30.

I juni kom de første «Coop Vegetardag»-produktene i butikk; burgere av grønne bønner og erter og burgere av rødbeter. De ble raskt en av storselgerne blant annet årets grillmat for grillglade nordmenn. I Coops lavpriskjede Extra har vegetarburgerne solgt på nivå med den bestselgende ordinære burgeren i perioden.

Nå lanseres det flere middagsprodukter i serien «Coop Vegetardag. Coop lanseres tre vegan produkter- «pulled», «tacofyll» og «salatterninger». Produktene er basert på erteprotein og selv om konsistensen minner om kjøtt er produktene helt kjøttfrie, og inneholder ingen ingredienser som kommer fra dyr. Produktene er spiseklare og kan brukes i både kalde og varme retter. Coop lanserer også nuggets, laget av vegetabilsk fiber og eggeprotein. Dette produktet er ikke vegan men vegetar.

Innledere:
Hvorfor vegetarmat er bra for miljø, matsikkerhet og norsk økonomi.
Håkon Lindahl, faglig ansvarlig - Framtiden i våre hender

Vegetartrender i Europa
Friedrich Büse, Chief Executive Officer - Campus Scandinavia AS

Velkommen til Sinsen for å smake på produktene og høre mer om vegetartrenden!
Sted: Sinsenveien 45
Når: Torsdag 22 september, kl 14.30 – 15.30

Påmelding gjøres på mail til: harald.kristiansen@coop.no