«Vårt lille land» satte ny rekord

Hele 538.000 seere fulgte premieren av «Vårt lille land» på TV 2 søndag kveld. Dette er ny seerrekord for programmet. «Skal vi danse», «God kveld Norge» og «Senkveld» satte nye sesongrekorder denne helgen, mens «Farmen» øker mot fjoråret.

Komiker Rune Andersen med sine tre søstre fortalte om sin vonde oppvekst i "Vårt lille land" på TV 2 i går kveld. Fra venstre: Bente Elin Andersen, Mai-Britt Ljosdal, Rune Andersen og Siv Hellum. Foto: TV 2.

- «Vårt lille land» er en varm dokumentarserie om vanlige mennesker - og det ekte livet, på godt og vondt. Disse seertallene forteller oss at dette er fortellinger folk vil ha. En stor oppmuntring for oss i redaksjonen, og hele TV 2, sier Tonje Steinsland, som er redaksjonsleder for «Vårt lille land».

Historien om Rune Andersen og søstrene sin vonde oppvekst fikk med 538.000 seere en andel på hele 52,5 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 45,4 prosent blant alle TV-seerne.

- «Vårt lille land» er et unikt program laget av en liten redaksjon med svært dyktige historiefortellere. Og menneskene som medvirker i programmet er modige. De vet at det å delta utgjør en forskjell for andre. «Vårt lille land» er et viktig program, og jeg er glad for at seerne våre er enige, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

TV 2 fikk en knallsterk helg med flere sesongrekorder.

«The Voice» ble sett av 601.000 seere, mens «Senkveld» ble sett av 547.000 seere fredag, noe som er ny sesongrekord.

Lørdag satte også «Skal vi danse» ny sesongrekord med 580.000 seere, mens «God kveld Norge» satte sesongrekord med 381.000 seere.

Og søndag kveld så 667.000 seere på «Farmen». Dette er en økning fra fjoråret hvor 636.000 seere så på den første ukesfinalen.

Seertall på TV 2 i helgen:

Fredag:

The Voice: 601.000 seere (andel 47,9% i P20-49 og 41,3% i P12+)

21-nyhetene: 387.000 seere (andel 24,6% i P20-49 og 25,1% i P12+)

Sportsnyhetene: 404.000 seere (andel 29,9% i P20-49 og 27,2% i P12+)

Senkveld: 547.000 seere (andel 48,7% i P20-49 og 43,3% i P12+) - sesongrekord

Sølvrekka: 213.000 seere (andel 35,3% i P20-49 og 25,3% i P12+)

Lørdag:

Skal vi danse: 580.000 seere (andel 31,8% i P20-49 og 36,6% i P12+) - sesongrekord

21-nyhetene: 384.000 seere (andel 18% i P20-49 og 23% i P12+)

Sportsnyhetene: 300.000 seere (andel 15,5% i P20-49 og 18,3% i P12+)

God kveld Norge: 381.000 seere (andel 26,5% i P20-49 og 27% i P12+) - sesongrekord