Varsel om planoppstart E18 Dørdal-Tvedestrand og E18 Arendal-Grimstad

Nye Veier har ansvar for utbygging av E18 fra Langangen til Grimstad til firefelts motorvei. Formålet med ny E18 er å binde sammen regionene, utvikle bo- og arbeidsmarkedet og sikre gode rammebetingelser for næringslivet, samt redusere reisetiden og øke trafikksikkerheten. For strekningene Dørdal – Tvedestrand og Arendal – Grimstad starter planarbeidet nå.

På vegne av styret for det interkommunale plansamarbeidet varsler Nye Veier med dette oppstart av planarbeidet, jfr pbl § 11-12. Planarbeidet omfatter kommunene Bamble, Kragerø, Gjerstad, Risør, Tvedestrand, Arendal og Grimstad. Planleggingen gjennomføres av Nye Veier og Asplan Viak og Rambøll.

Les mer på nyeveier.no:

Varsel om planoppstart for strekningene E18 Dørdal-Tvedestrand og E18 Arendal-Grimstad

I slutten av mai skal det gjennomføres informasjonsmøter i alle kommunene.

Det er etablert en egen medvirkningsportal Storymap der folk kan søke informasjon og komme med innspill

Velkommen til markering av byggestart for ny E39 fra Kristiansand til Sandnes5.10.2018 15:59Presseinvitasjon

Nye Veier og AF Gruppen har fredag 5. oktober signert Norges største veikontrakt til en verdi av 4,7 mrd kroner. Tirsdag 9. oktober har vi den glede å invitere pressen til høytidelig markering av byggestart for E39-prosjektet Kristiansand vest - Mandal øst, hvor samferdselsminister Jon Georg Dale foretar første spadestikk. Dette er også starten på byggingen av ny firefelts motorvei fra Kristiansand til Sandnes.