Vårens drikkenyheter fra Coca-Cola og Burn
– Coca-Cola jobber ut fra en strategi om å tilby stadig flere drikkevarer med få eller ingen kalorier, og det ser vi på mange av vårens nyheter, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Bonaqua er årets storsatsning
Den store nyheten er Bonaqua som kommer med nytt design, mindre flaske og flere nye smaker. Frukt-i er et helt nytt konsept fra Bonaqua med juice og fruktpuré, som kommer med de to sommerlige smakene Bringebær-Sitron og Appelsin-Mango.
Bonaqu Pluss inneholder vitaminer og ble forhåndslansert i utvalgte butikker i fjor, med smakene Fersken-Aloe Vera og Blåbær-Honning. De har på kort tid blitt et populært tilskudd til Bonaquaporteføljen, og i mai blir de tilgjengelig for alle utsalgssteder.
Mindre sukker og kalorier
Denne våren er det også flere produkter, både nye og gamle, som får mindre sukker.
Coca-Cola life ble lansert i fjor, som den den første colavarianten med stevia-ekstrakt. Nå har den fått en ny oppskrift, hvor sukkerinnholdet er enda lavere. Den nye varianten av Coca-Cola life får 45 % mindre sukker enn andre sukkerholdige coladrikker, og er et godt alternativ for de som vil ha god smak med færre kalorier.
Det er også gjort endringer i oppskriften til isteen Nestea lemon. Tidligere var dette en iste som inneholdt en kombinasjon av sukker og stevia-ekstrakt, slik at kaloriinnholdet ble litt lavere. Nå blir denne isteen helt sukkerfri, og får navnet Nestea lemon zero.
Den siste nyheten med redusert sukkerinnhold er Fanta Pineapple Citrus, som er en limited edition variant. Fanta Pineapple Citrus er søtet med stevia-ekstrakt i tillegg til sukker. Dette gjør at man får den samme gode smaken, men med færre kalorier.
Burn
Denne våren får energidrikken Burn både nytt design, og en ny smak - Burn Passion Punch. Den nye varianten har en eksotisk smak av pasjonsfrukt, som har slått godt an i andre land. I USA er dette den fjerde mest populære smaken innenfor energidrikker. Burn er en del av porteføljen til Monster Beverages, som i Norge distribueres av Coca-Cola Enterprises.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom