Ticket Feriereiser

Vanligst med flere dagers research før en utenlandsreise

Del

Nesten halvparten (49 prosent) av oss bruker flere dager på research foran en utenlandsreise. 14 prosent oppgir til og med at de bruker en uke eller mer på å søke informasjon innen reisen bestilles. Bare 8 prosent legger ned rundt en times research i følge Tickets undersøkelse gjennomført av Kantar Sifo.

Å bestille en utenlandsreise kan være en jungel. Valgmulighetene er mange, for eksempel hvilket land eller hvilken by ferien skal gå til, hvilke fly alternativ kan man velge mellom, hvilken type bosted passer ønskene og behovene best og ikke minst – hvilke aktiviteter og utflukter finnes det på reisemålet? Det er derfor ikke så rart at de aller fleste bruker mange timer på research før bestilling av en feriereise. Informasjon omkring alt fra flyreise til bosted, utflukter og restauranter på reisemålet søkes gjennom, for å få et tydelig bilde på alle valgmulighetene.

- Å søke informasjon foran en utenlandsreise kan være utrolig morsom. Man får muligheten til å se alle spennende reisemuligheter og skape seg et tydelig bilde av hva man vil oppnå med ferien, noe som er bra for at reisen skal bli så flott som mulig, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Adm sjef i Ticket Feriereiser.

De fleste (49 prosent) legger ned flere dager på research innen reisen bestilles, mens 39 prosent bare bruker en dag eller mindre før de bestiller. Bare 8 prosent oppgir at de bruker maks en time på informasjonssøk før bestilling. Størst forskjell er det mellom aldersgruppene der 31-40 åringer oppgir at de bruker en uke eller mer på å gjøre research (24 prosent), mens aldergruppen 66-79 år utmerker seg med å bruke under en time (16 prosent).

- Uansett hvor viktig researchen er foran en reise er så er det en grense for hva som er morsomt. Bruk en reiserådgiver om du selv ikke har lyst til å legge ned mange dager på å søke, ha problemer med å velge mellom alternativene eller trenger litt innsidetips om reisemålet, tipser Ellen Wolff Andresen.

Hvor mye tid sammenlagt bruker du generelt sett på research før du bestiller en utenlandsreise?

1. Flere dager, 35 prosent
2. Et par timer, 22 prosent
3. En uke eller mer, 14 prosent
4. En dag, 9 prosent
5. Vet ikke, 11 prosent
6. Under 1 time, 8 prosent

Kilde: Tickets Kantar Sifo undersøkelse, riksrepresentativt utvalg

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Ticket Feriereiser

Ticket Feriereiser
Ticket Feriereiser
Ensjøveien 23 B
0661 Oslo

22 05 15 00http://www.ticket.no

Ticket Feriereiser er Nordens største privatreisebyråkjede med salg i butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charter- og reisearrangører, cruise og flyselskaper, hotell og leiebilselskap.

Ticket har 71 butikker i Norge og Sverige, og bedriver onlinesalg under varemerkene Ticket og AirnGo i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland. Salgets inntekter er på ca 5,8 milliarder SEK og selskapet har rundt 330 årsansatte. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza. 

Følg saker fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ticket Feriereiser

Spania ubestridt ener i vinter – langreiser øker mest13.11.2018 11:13Pressemelding

De siste årenes store trykk på utenlandsreiser fikk seg en nesestyver sommeren 2018. Mange nordmenn er mette på sol og bad og nedgangen i etterspørselen holder seg også for vinterens reiser der bestillingene har gått ned med 12 prosent. Derimot vil man fortsatt ha miljøforandring og opplevelser – opplevelsesrike langreiser går mot strømmen og øker i antall bestillinger. Spania er fortsatt øverst på listen over mest bestilte ferieland, men Thailand tar stadig innpå. Dessuten oppgir flere enn i fjor at de planlegger en utenlandsreise i vinter. Dette viser Tickets store trendrapport Ticket Collection om vinterens reiser.

Julens reiseraketter: India, Los Angeles og Orlando16.10.2018 09:19Pressemelding

Når det er juleferie passer mange på å reise utenlands - spesielt for å få sol og varme, men også for å oppleve andre kulturer og for å slippe julestresset hjemme. Årets jul er dessuten veldig fordelaktig for de fleste arbeidstakere, noe som gir en mulighet til å reise utenlands uten å ta ut alt for mange feriedager. De reisemålene som øker mest denne julen er India, Los Angeles, Madrid, Orlando og Cape Town. Dette viser fersk bookingstatistikk fra Ticket.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom