VÄLGÖRANDE-KOLLEKSJONEN

Denne kolleksjonen er designet for å skape arbeidsplasser, og er et samarbeid med håndverkere i Romania og Thailand. Resultatet er VÄLGÖRANDE- og mange jobbmuligheter for folk som trenger det.

Ei saltskål, to honningskjeer, et kjevle og en flettet kurv – alt håndlaget. Det er  resultatet av vårt nye samarbeid med MBQ (Mesteshukar ButiQ) og dyktige håndverkere fra romanifolket i Romania. Sammen har håndverkerne og IKEA laget unike produkter som kombinerer moderne design og tradisjonelt håndverk – samtidig som vi skaper arbeidsplasser.

Nesten alle kolleksjoner begynner med hundrevis av ideer. Og da vi skulle samarbeide med MBQ for første gang, ble alle disse ideene til slutt kokt ned til fire håndlagde produkter. Det var mye som måtte gjøres på riktig måte. Ved siden av å ha den riktige kombinasjonen av moderne design og tradisjonelt håndverk, måtte VÄLGÖRANDEserien også kunne fremstilles på en rimelig og effektiv måte, slik at kundene skulle ha råd til å kjøpe dem. Og sist, men ikke minst måtte de bestå kvalitetstestene som alle IKEA-produkter må gå gjennom.

Det er første gang IKEA samarbeider med MBQ. Enn så lenge er bare noen få håndverkere involvert, men vi regner med at antallet bare vil øke. Takket være de dyktige håndverkerne kan vi tilby kundene helt unike produkter – noe som er en stor og positiv forretningsfordel. Håndverkerne får på sin side inntekter som bidrar til en tryggere og enklere hverdag – for både dem og familien deres

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 915 02 340.

994 84 950pressesenter@ikea.com

VÄLGÖRANDE skål med skje 79,-
VÄLGÖRANDE
VÄLGÖRANDE
VÄLGÖRANDE kjøkkenhåndkle 99,-
VÄLGÖRANDE eske med lokk 59,-
VÄLGÖRANDE krus 69,-
VÄLGÖRANDE kvevle 99,-
VÄLGÖRANDE telysholder, sett med 2 stk. 169,-
VÄLGÖRANDE løper 199,-
VÄLGÖRANDE veggkurv 79,-
VÄLGÖRANDE sukkerskål 79,-
VÄLGÖRANDE kort med konvolutt 49,-
VÄLGÖRANDE honning-/ sirupskje 59,-
VÄLGÖRANDE honning-/sirupskje 59,-
VÄLGÖRANDE mugge 139,-
VÄLGÖRANDE melke-/fløtekanne 49,-
VÄLGÖRANDE krus 69,-
VÄLGÖRANDE eggeglass 39,-
VÄLGÖRANDE skje 49,-/ 2 stk.
VÄLGÖRANDE skål med skje 79,-
VÄLGÖRANDE brødkurv 119,-
VÄLGÖRANDE putetrekk 199,-
VÄLGÖRANDE putetrekk 199,-
VÄLGÖRANDE kjøkkenhåndkle 99,-

IKEAs forretningsidé er å tilby et stort utvalg form- og funksjonsriktige hjeminnredningsartikler til så lave priser at så mange som mulig får råd til å kjøpe dem. Det er i dag 419 IKEA-varehus i 50 land i verden. 365 av disse, inklusive alle norske varehus, er drevet av IKEA-gruppen, resten av andre franchisetakere. Sist år hadde disse varehusene 783 millioner besøk, mens nettsidene ble besøkt 2,1 milliarder ganger.

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det litt over 3000 medarbeidere i IKEA Norge.