Valgkomiteen har startet sitt arbeid mot Idrettstinget 2019

Valgkomiteen i Norges idrettsforbund var samlet til sitt konstituerende møte på Gardermoen onsdag 29. august.

Komiteens oppgave er å innstille på kandidater til Idrettsstyret og tingvalgte komiteer og utvalg. Valget foregår på Idrettsforbundets ting i mai 2019 på Lillehammer.

Det sittende Idrettsstyret (2015-2019) og komitemedlemmer vil få henvendelse fra valgkomiteen om deres interesse for å fortsette i sitt verv, eventuelt ønske om andre posisjoner. Deres frist for å svare er 1. oktober.

Organisasjonen, særforbund og idrettskretser, har frist til 10. desember til å fremme forslag til kandidater. Intervjuer av kandidatene foregår i hovedsak i januar 2019.

For ytterligere informasjon kontakt:

Anne Irene Myhr

Leder av valgkomiteen
Mobil
E-post: anne-irene.myhr@kdu.no

Medlemmer i valgkomiteen 2019:

Fra Idrettskretsene:

Laila Davidsen – Finnmark
Trine Løvold Syversen – Oppland
Nils R Sandal – Sogn og Fjordane

Varamedlemmer:

Vidar Bøe – Akershus
Helge Johnsen – Hordaland

Fra Særforbundene:

Siri Barfod – Hundekjøring
Erik Hansen – Bandy
Erik Røste – Ski

Varamedlemmer:

Bente Aksnes – Håndball
Håvard Larsen – Skytter

Minner om presentasjon av rapport: Modeller for fremtidig organisering av norsk idrett20.9.2018 08:47Pressemelding

Norges idrettsforbund inviterer til presentasjon og fremleggelse av rapport med alternative modeller for fremtidig organisering av norsk idrett og den videre prosessen for hvordan forslagene vil diskuteres og behandles i organisasjonen. Rapporten inneholder forslag til hvordan organisasjonen kan effektiviseres, beslutningsevnen styrkes og hvordan flere ressurser kan frigjøres til mer idrettslig aktivitet.

Presentasjon av rapport: Modeller for fremtidig organisering av norsk idrett18.9.2018 14:24Presseinvitasjon