Kulturrådet

Valgkampens første, største og viktigste kulturpolitiske debatt

Hvilke mål og hovedsatsinger har de ulik partiene for kulturpolitikken i fremtiden? Kulturrådet arrangerer i samarbeid med Arendalsuka årets største og viktigste kulturpolitiske debatt.

Kulturminister Linda Hofstad Helleland (H), Sveinung Rotevatn (V), Bård Vegar Solhjell (SV), Arild Grande (AP), Geir Jørgen Bekkevold (KrF), Marit Arnstad (SP) og Himanshu Gulati (FrP) stiller til debatt med rådsleder Tone Hansen og direktør Kristin Danielsen under Arendalsuka.

I sommer har verdidebatten gått varm, men hva er det egentlig som står på spill? Hvilke verdier er det egentlig som gjelder og hva er under press? Hva slags borgere lager vi for fremtiden? Trenger vi statlige satsinger på kunst og kultur, og hva slags samfunn vil vi ha?

Kulturminister Linda Helleland og partienes kulturpolitiske talspersoner stiller tirsdag 15.august til debatt om kulturpolitikkens fremtid, ledet av rådsleder i Kulturrådet, Tone Hansen.

Debatten arrangeres av Kulturrådet i samarbeid med Arendalsuka og er en del av hovedprogrammet.

Deltagere:
Linda Hofstad Helleland, kulturminister (H)
Sveinung Rotevatn, stortingsrepresentant (V)
Marit Arnstad, parlamentarisk leder (V)
Himanshu Gulati, statssekretær KUD (FrP)
Bård Vegar Solhjell, stortingsrepresentant (SV)
Arild Grande stortingsrepresentant (AP)
Geir Jørgen Bekkevold, stortingsrepresentant (KrF)

Etter debatten blir det konsert med Håkon Kornstad (sax/sang), Frode Haltli (akkordion), Mats Eilertsen (bass).

Tid: Tirsdag 15. august kl 18-20
Sted: Bakgården

Debatten direktesendes på https://www.arendalsuka.no/ og www.kulturradet.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I tillegg til debatten har Kulturrådet i år et bredt program under Arendalsuken med alt fra kurs i folkedans, til seminar om europeisk kultursamarbeid og informasjonsmøte om vårt nye satsingsområde kulturell og kreativ næring. På seminaret «Kunst som sosial drivkraft» møtes også alle direktørene for de nordiske kulturrådene.

Onsdag

Kunst som sosial drivkraft (Les mer her)

Arendal gamle rådhus, kl 9-14

Torsdag

Infomøte om Kreativ næring (Les mer her)

Bankgården, kl 12-14

Demokrati og europeisk kulturliv (Les mer her)
Hestmanden, kl 14-15.30

Fredag

Levende tradisjoner: folkemusikk og dans fra Setesdal (Les mer her)

Kurs i folkemusikk og dans
Hestmanden, kl 14-16.30

For mer informasjon, kontakt Janne Stang Dahl , janne.stang.dahl@kulturradet.no, 970 81 120

Bilder

Om Kulturrådet

Kulturrådet
Mølleparken 2

21 04 58 00http://kulturradet.no

Følg saker fra Kulturrådet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kulturrådet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Kulturrådet