Valdres Mathus vant Årets veimat i 2016

18.8.2016 12:00 | NAF

Valdres Mathus vant NAF-magasinet Motors kåring av Årets veimat i 2016. – Vi har jobbet hardt for dette, sier Espen Blåfjelldal som sammen med Helen Austad driver Valdres Mathus. – Dette er uvirkelig og fantastisk gøy, fortsetter Espen Blåfjelldal.

VINNERNE: Espen Blåfjelldal og Helen Austad på Valdres Mathus i Bagn i Oppland, er vinnerne av Motors kåring av Årets veimat 2016. Maten er ujålete og god, hjemmelaget og av gode råvarer. Her kan alle føle seg velkomne.

Mathuset i Bagn var blant finalistene også i fjor, og i år nådde de altså helt til topps. På Valdres Mathus serveres raus og ujålete mat til en god pris, uten at det fires verken på råvarene, utførelsen eller servicen.

– Du skal blir godt tatt imot hos oss, og du skal få en god opplevelse, sier Espen.

Nærmere 100 steder var nominert av lesere og NAFs lokalavdelinger i årets konkurranse om å bli årets spisested langs norske veier. NAF-magasinet Motor har i løpet av sommeren testet 70 av disse stedene. I tillegg til vinneren har vi plukket ut 13 finalister. Med fjorårets vinner, Trattoria Capri i Finnmark, og fjorårets finalister har vi samlet en liste på 25 gode spisesteder.

Sjekk www.motor.no for Norges beste spisesteder langs veien