Vakre Hjem Norge ASVakre Hjem Norge AS

Vakre hjem og Happy Homes går sammen

Blir Nordens største faghandelskjede. En svensk-norsk forbrødring legger grunnlaget for Nordens største faghandelskjede innen farge- og interiør. Norske Vakre hjem går nå sammen med svenske Happy Homes.

Blir største faghandelskjede innen farge og interiør i Norden. Kjedeleder for Vakre hjem, Kjetil Brandmo (th) og hans svenske «bror» Stefan Aaronson,  kjedeleder i Happy Homes Sverige. Foto: Merete B. Vågsholm
Blir største faghandelskjede innen farge og interiør i Norden. Kjedeleder for Vakre hjem, Kjetil Brandmo (th) og hans svenske «bror» Stefan Aaronson, kjedeleder i Happy Homes Sverige. Foto: Merete B. Vågsholm

Den norske kjedelederen Kjetil Brandmo forteller at vi her har to kjeder som likner mye på hverandre.

— Vi har nesten sammenfallende sortiment og den samme filosofien i bunn for driften. Vi tror på sterke, lokale faghandelsbutikker som kan gi kundene gode råd og riktige produkter. Sammen blir vi Nordens største, noe som vil gi våre medlemsbutikker økt konkurransekraft på begge sider av kjølen.

Gjennomføres fra 2017
Beslutningen er tatt og det praktiske settes i gang fra årsskiftet 2016/2017 med felles navn, profilering og innkjøp. I løpet av neste år skal konseptet rulles ut i full bredde, og Brandmo forventer pågang fra mange som ønsker seg inn i den nye kjeden.

— Vi åpner for nye medlemmer. Fortsatt har vi noen blanke felt på kartet og fagfolk som ønsker seg inn i kjede med ambisjoner, er selvsagt velkommen, sier Brandmo.

Et stort løft for medlemmene
Overgangen fra Vakre hjem til Happy Homes vil medføre et betydelig løft for medlemsbutikkene. Bedre betingelser, nye satsingsområder, bedre og enklere styringssystemer og økt konkurransekraft, er i følge Brandmo bare starten på en kjede som vil mye og har så vel vilje som muskler til å gjennomføre målene.

— Vi ser mange muligheter til å utvikle denne bransjen videre, og nå setter vi oss selv i posisjon til å gjøre nettopp det, sier Brandmo.

Fakta om Happy Homes Norden
• Nordens største faghandelskjede innen farge og interiør
• Til sammen 177 butikker – 100 i Sverige og 77 i Norge
• Vakre hjem tok over Malia-kjeden i 2015
• Happy Homes er Sveriges eldste farge- og interiørkjede
• Etablerer et felles nordisk selskap for innkjøp
• Happy Homes er en veletablert merkevare med godt utprøvde fellessystemer for kjedens medlemmer.

Ta kontakt for mer informasjon:
Kjetil Brandmo, daglig leder – Happy Homes Norge (tidligere Vakre Hjem)
• Telefon 73 20 17 70
• Mobil 915 15 104
• Mail: kjetil@vakrehjem.no

Bilder

Om Vakre Hjem Norge AS

Vakre Hjem Norge AS
Trekanten, Vestre Rosten 81
7075 Tiller

73 20 17 70http://vakrehjem.no/

Vakre Hjem er en farge- og interiørkjede med lokale butikker i Norge. Gjennom stor faglig kunnskap ønsker vi å hjelpe våre forbrukere til å innfri sine behov for å skape vakre hjem og fritidsboliger. Gjennom lokal tilknytning ønsker vi å være et alternativ til de store varehusene.Hos oss får kunden faglig hjelp og god service. Flere av våre medlemmer har også håndverkere som står klare til å ta fatt på arbeid forbrukeren synes er for utfordrende.

Vi vil framstå som en uavhengig kjede som ønsker å sette kunden i sentrum. Finn din lokale butikk, ta et besøk så vil vi gjøre vårt ytterste for at du får den hjelpen du trenger.

Vi har lange relasjoner til de beste leverandører fra industrien som vil sikre oss de beste resultater. Lykke til med å realisere dine mål og drømmer om å skape vakre hjem!

Følg saker fra Vakre Hjem Norge AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Vakre Hjem Norge AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.