Uttak til historisk stort Europamesterskap i taekwondo for U21

Nesten 800 utøvere skal delta i EM for de under 21 år, som går av stabelen i Warszawa i Polen 7.-11. november
Randi Dyngeland, Victor Asp, Eliza Frazier Haugen

World Taekwondo Europa har endret på reglene, slik at alle som vinner medaljer i President Cup og Multigames kan delta i EM. Dette har ført til at alle de store nasjonene satser enormt mye for å få utøverne sine med, og dette har resultert i rekorddeltagelse i EM.

-Det kommer til å bli utrolig tøft for de norske utøverne å kjempe seg frem til finale, men det er på ingen måte umulig, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

-Eliza Frazier, Randi Dyngeland og Victor Asp fra landslaget i taekwondo skal konkurrere og har som målsetting å kvalifisere seg til OL i Tokyo 2020. Milos Pilipovic, som var den første norske taekwondo utøveren som klarte å kvalifisere seg til ungdoms-OL, skal også delta så vi har stor tro på at det blir medalje i Warsawa, fortsetter Dag.

Dette er alle utøverne som deltar:

Lise Asp, Grorud Taekwondo Klubb, -57 kg

Karoline Gjeldvik, TIF Viking, -62 kg

Randi Dyngeland, Keum Gang Taekwondo Nesttun -67 kg

Eliza Frazier Haugen, Tveita Taekwondo Klubb -73 kg

Victor Asp, Grorud Taekwondo Klubb/landslaget -74 kg

Milos Pilipovic, Grorud Taekwondo Klubb, - 80 kg

Konkurransedager:

Eliza Frazier Haugen skal i aksjon på torsdag

Karoline Gjeldvik og Milos Pilipovic konkurrerer på fredag

Lise Asp og Randi Dyngeland skal konkurrere på lørdag

Viktor Asp skal konkurrere på søndag