Utstilling med designer Sigurd Storm; Barnetegninger fra perioden 1976-1993

Fra og med 16. april kan du oppleve en serie utvalgte barnetegninger og kunstverk laget av Sigurd Storm!

«Smurfeland» (1986) av Sigurd Storm, 11 år

Kreative barn og unge formidler ofte sine følelser og opplevelser på en levende og ekte måte gjennom sin egen fantasi og virkelighet – og sett fra Barnekunstmuseets ståsted er det spesielt viktig å fremheve at den kreative reisen for de fleste starter tidlig i barndommen. Lite er også dokumentert gjennom tidene og underlig nok kobler og anerkjenner altfor få voksne barns egen eksisterende kulturarv.

Om Sigurd Storm:

Som barn skilte Sigurd Storm (født 1975) seg ut – han tegnet mye og var ekstremt kunstnerisk kreativ og aktiv. Som barn fikk han tilbakemeldinger på at lærerne hans ikke hadde opplevd maken til kreativitet, og de anbefalte derfor Sigurd å begynne på en mer kunstnerisk skole. Men Sigurd ville ikke gjøre noe annet enn å følge i sine venners fotspor. Veien ble derfor lenger, men multikunstner var og er han uansett!

I dag jobber Sigurd blant annet som produktdesigner og interiørarkitekt. Han jobber med alle mulige kreative prosjekter for privatpersoner, offentlige instanser, TV og ulike medier. Blogg: sigurdstorm.com

(Utstillingen vises t.o.m. 21.8.2016)

Hjertelig velkommen!

Kontaktperson; Angela Goldin, direktør ved Barnekunstmuseet; tel. 22691777 el. 90918247

www.barnekunst.no

post@barnekunst.no

Åpent; lørdag/søndag kl. 11-16 og tirsdag, onsdag, torsdag kl. 09.30-14.00

«Smurfeland» (1986) av Sigurd Storm, 11 år
Aften på fjorden, Tjøme tjærgård. 1988/89 13 år

Det Internasjonale Barnekunstmuseet i Oslo ble grunnlagt i 1986, og forvalter en samling fra over 180 land laget av barn og unge opptil 18 år. Museet samler, bevarer, formidler og forsker på kulturelle ytringer av barn og unge.