Utsolgt for fotballreiser

Reisearrangøren Ving har solgt fotballreiser i ti år, men har aldri opplevd en større pågang enn den de har hatt inneværende sesong.

Ikke overraskende er det Liverpool som har bidratt til den største veksten hos Ving.

Ikke overraskende er det Liverpool som har bidratt til den største veksten. Ving har samarbeidet med Liverpool FC og deres supporterklubb i Norge de siste ti sesongene, noe som har resultert i at over 40.000 norske fotballsupportere har reist til Anfield med Ving.

– Men jeg kan ikke huske sist vi var utsolgt for samtlige kamper allerede i januar. Vi har ikke en eneste billett igjen til Liverpool, forteller ansvarlig for fotballreiser hos Ving, Svein Erik Bjørheim.

Spenning skaper reiselyst
At Premier League er mer spennende enn på lenge, og at ingenting er avgjort enda, merkes også på salget.

– Vi merker at mange har lyst til å få med seg de siste og avgjørende kampene for sine lag. Når i tillegg Solskjær har blåst ekstra liv i Manchester United igjen, har salget vårt til Old Trafford også tatt av. Men her er det fortsatt noe ledig, forteller Bjørheim.

Selv skal han få med seg årets siste seriekamp for Liverpool på Anfield i mai.

– Jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det blir om Liverpool spiller om Premier League-tittelen når vi har et helt fullt charterfly dit den helgen. Det kan rett og slett bli legendarisk, avslutter han.

Ving først med å klimakompensere alle flyreiser  16.4.2019 09:33:16 CESTPressemelding

Vinggruppen i Norden er de første blant de største reisearrangørene til å klimakompensere for utslippene fra samtlige flyreiser. Fra og med 29. april klimakompenserer de for 1,5 millioner gjesters flyreiser. Kompenseringen gjelder både når gjestene reiser med Vings eget flyselskap, Thomas Cook Airlines Scandinavia, og med andre flyselskap gjennom Ving. Parallelt fortsetter arbeidet med å minske klimapåvirkningen i hele selskapet.