Utsolgt for fotballreiser

Reisearrangøren Ving har solgt fotballreiser i ti år, men har aldri opplevd en større pågang enn den de har hatt inneværende sesong.

Ikke overraskende er det Liverpool som har bidratt til den største veksten hos Ving.

Ikke overraskende er det Liverpool som har bidratt til den største veksten. Ving har samarbeidet med Liverpool FC og deres supporterklubb i Norge de siste ti sesongene, noe som har resultert i at over 40.000 norske fotballsupportere har reist til Anfield med Ving.

– Men jeg kan ikke huske sist vi var utsolgt for samtlige kamper allerede i januar. Vi har ikke en eneste billett igjen til Liverpool, forteller ansvarlig for fotballreiser hos Ving, Svein Erik Bjørheim.

Spenning skaper reiselyst
At Premier League er mer spennende enn på lenge, og at ingenting er avgjort enda, merkes også på salget.

– Vi merker at mange har lyst til å få med seg de siste og avgjørende kampene for sine lag. Når i tillegg Solskjær har blåst ekstra liv i Manchester United igjen, har salget vårt til Old Trafford også tatt av. Men her er det fortsatt noe ledig, forteller Bjørheim.

Selv skal han få med seg årets siste seriekamp for Liverpool på Anfield i mai.

– Jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan det blir om Liverpool spiller om Premier League-tittelen når vi har et helt fullt charterfly dit den helgen. Det kan rett og slett bli legendarisk, avslutter han.

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.