Utdeling av Hjernekraftprisen for 2017

Torsdag 1. mars deles Hjernekraftprisen for 2017 ut. Prisen belønner god formidling av forskningens betydning for samfunnet.

Torsdag 1. mars kl. 17.00 deles Hjernekraftprisen for 2017 ut i Forskerforbundets lokaler i Tullinsgt. 2 i Oslo.

Hjernekraftprisen er en årlig pris som skal synliggjøre betydningen av forskning for samfunnet, og vise fram det viktige forsknings- og utviklingsarbeidet medlemmene av Forskerforbundet gjør. Dette er femte gang Hjernekraftprisen - som er på til sammen 100.000 kroner - deles ut til én eller flere vinnere.

Juryleder Tora Aasland vil dele ut prisen og formidle juryens begrunnelse.

For spørsmål, kontakt kommunikasjonsleder Lars Kolltveit på 99039161 eller lars@forskerforbundet.no

Forskerforbundet er med 22 000 medlemmer landets største fag- og interesseorganisasjon for ansatte i forskning, høyere utdanning og kunnskapsformidling.