Uno-X Energi

Uno-X etablerer norsk profflag i sykkel

Uno-X Norwegian Development Team tar det neste steget og søker profflisens som UCI Professional Continental Team fra 2020-sesongen. Drømmen er å skape et profesjonelt utviklingslag som gir sykkelryttere gode rammer for å utvikle seg både som mennesker og idrettsutøvere.

Uno-X Norwegian Development Team 2019-sesongen. Foto: Jan Brychta.

Lidenskap for utvikling og sykling

Uno-X har vært bredt engasjert i norsk sykkelsport i mange år og eier og driver i dag Uno-X Norwegian Development Team på UCI kontinentalnivå. Laget er nå inne i sin tredje sesong med Kurt Asle Arvesen som sportslig leder, mens tidligere landslagssjef Stig Kristiansen ble med som sportsdirektør i 2018. Laget er et ambassadørlag for organisasjonen MOT.

-To av våre lidenskaper i Uno-X er utvikling og sykling. Vi har nå utviklet en sportslig og organisatorisk struktur som gjør at vi er klare for å etablere oss som det første norske profflaget for herrer, sier sykkelsjef og daglig leder i Uno-X Norge AS, Jens Haugland.

Langsiktig satsing

- Vi vil beholde mye av den rytterbasen vi har i dag, samtidig som vi mener det er nødvendig å forsterke laget ytterligere for å kunne prestere på en enda større sykkelscene. Laget vil blant annet se til Danmark når stallen for 2020 skal settes sammen, sier Haugland.

Uno-X etablerer med dette en langsiktig proffsatsning for utviklingen av den neste generasjonen sykkelryttere i Skandinavia.

- For Uno-X, med energistasjoner i Norge og Danmark, er dette riktig både sportslig og forretningsmessig. Vi er klare på at vi skal holde på med dette lenge, sier Haugland.

Laget vil hete Uno-X Norwegian Development Team også i 2020.

På Uno-X Norwegian Development Team lagbilde for 2019-sesongen:

Bak fra venstre: Andreas Leknessund (Tromsø), Syver Wærsted (Porsgrunn/Skien), Kristian Kulset (Oslo), Markus Hoelgaard (Sandnes), Erik Resell (Trondheim), Iver Skaarseth (Lillehammer), Jonas Iversby Hvideberg (Fredrikstad), Anders Skaarseth (Lillehammer), Tobias Foss (Lillehammer).

Foran fra venstre: Martin Bugge Urianstad (Stavanger), Kristoffer Skjerping (Bergen/Sotra), Idar Andersen (Trondheim), Sindre Kulset (Oslo), Torjus Sleen (Re/Tønsberg), Torstein Træen (Hønefoss), Lars Saugstad (Brumunddal), Jonas Abrahamsen (Porsgrunn/Skien).

Uno-X Norwegian Development Team på SoMe:

Twitter | YouTube | Instagram | Facebook

Kontakter

Jens Haugland, sykkelsjef og daglig leder i Uno-X Norge AS, mobil 905 78 703, e-post jens.haugland@unox.no

Kurt Asle Arvesen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team, mobil 901 16 807, e-post kurt.asle.arvesen@unoxteam.no

Stig Kristiansen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team, mobil 924 08 200, e-post stig.kristiansen@unoxteam.no

Uno-X Norwegian Development Team 2019-sesongen. Foto: Jan Brychta.
Jens Haugland, sykkelsjef og daglig leder i Uno-X Norge AS. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Kurt Asle Arvesen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Stig Kristiansen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Leonard Snoeks, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team. Photo: Jan Brychta
Last ned bilde
Uno-X Norwegian Development Team på trening. Tobias Foss i front. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Uno-X Norwegian Development Team på trening. Lars Saugstad i front. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Uno-X Norwegian Development Team under en treningssamling i Spania. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Uno-X Norwegian Development Team er et MOT ambassadørlag. Les mer om MOT på www.mot.no Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Kurt Asle Arvesen i dialog med rytterne under en treningssamling i Spania. Foto: Jan Brychta
Last ned bilde
Stig Kristiansen og Torstein Træen under treningssamling i Spania. Foto: Jan Brychta

Om Uno-X Energi

Uno-X Energi
Lysaker Torg 35
1366 Lysaker

Uno-X Energi er et forretningsområde i Reitangruppen og har markedsselskapene Uno-X Norge, YX Norge, Uno-X Forsyning og YX Smøreolje i Norge. I Danmark har Uno-X Energi markedsselskapene Uno-X Danmark, YX Danmark og YX Smøreolie.

Følg saker fra Uno-X Energi

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Uno-X Energi på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Uno-X Energi

Presseinvitasjon: Tar Uno-X Norwegian Development Team det neste steget og blir profesjonelt sykkellag fra 2020? Nå presenterer vi konklusjonen.2.4.2019 07:00:00 CESTPresseinvitasjon

Velkommen til Uno-X Norge den 2. april kl. 11, på Lysaker Torg 35. Uno-X Norwegian Development Team deler sine vurderinger og du møter: Jens Haugland, sykkelsjef og daglig leder i Uno-X Norge AS. Kurt Asle Arvesen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team. Stig Kristiansen, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team. Leonard Snoeks, sportsdirektør i Uno-X Norwegian Development Team. Erik Resell, Kristoffer Skjerping, Anders Skaarseth og Syver W. Wærsted, syklister på Uno-X Norwegian Development Team. Det blir anledning til å gjøre intervjuer med alle. Besøkende registrerer seg i resepsjonen på Torild Bråthen som er fra kommunikasjonsavd. i Uno-X Energi. Av hensyn til planlegging ønsker vi også en sms eller e-post fra de som kommer: mobil 95906526 eller epost torild.brathen@unox.no. Uno-X Norwegian Development Team på SoMe: Twitter | YouTube | Instagram | Facebook