Unngå vannskader - stopp vannlekkasjen før det er for sent

Vannskader er en av de vanligste årsakene til erstatningsutbetaling fra forsikringsselskapene. Mange av disse skadene kunne trolig ha vært unngått ved en tidlig varsling av fuktighet.

Tilpasset det moderne hjem

Sector Alarm lanserer i disse dager en ny vanndetektor som muliggjør en rask respons på en vannlekkasje. Det betyr at du kan stoppe vannlekkasjen før den utvikler seg til en større hendelse. –--Vår nye vanndetektor er utstyrt med en deteksjonskabel som enkelt kan plasseres under potensielle lekkasjesteder og dermed sikre raskere reaksjon ved vannlekkasjer. Vanndetektoren slår alarm når fuktigheten eller kondensen i det detekterte området – for eksempel i kjelleren eller under kjøkkenvasken - overstiger et kritisk nivå, sier Teknisk sjef i Sector Alarm Alexander Soma Bugge. -Detektoren er ideell i et moderne hjem med mange vannpunkter – for eksempel kjøleskap med tilkobling til vann.

I følge Finans Norge oppdages det en vannskade hvert tiende minutt. Selv om dagens boliger har langt bedre standard enn før, har det moderne hjem også flere tappepunkter og mer sanitærutstyr enn tidligere. Vannskadene blir derfor stadig mer omfattende.

Tidlig varsling er avgjørende

Vann kan gjøre svært stor skade, særlig hvis det tar tid før lekkasjen oppdages. Er du så uheldig å få en vannskade bør tørking starte så raskt som mulig. En tidlig varsling betyr at du dels kan minimere fuktskadene, men også at du raskt kan starte tørkearbeidet. Jo lenger boliger står fuktige, jo større risiko er det for store fuktskader og muggvekst, noe som kan gjøre at boligen kan være ubeboelig i lang tid.

-Vanndetektorer vil være en god investering for å minimere risikoen for store kostnader og mye arbeid med å rydde opp etter store vannskader, avslutter teknisk sjef Alexander Soma Bugge i Sector Alarm.

Vanndetektoren har en en meter lang deteksjonskabel  der hele kabelen kan detektere fukt og kondens.
Vanndetektoren har en en meter lang deteksjonskabel der hele kabelen kan detektere fukt og kondens.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 520.000 kunder og over 1.750 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. I Norge har selskapet 175.000 kunder og 600 medarbeidere. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Sector Alarm inngår byråavtale med Starcom i Norge28.11.2018 10:04Pressemelding

Etter en omfattende mediebyråpitch velger Sector Alarm Starcom som partner i Norge. Samarbeidet omfatter hele tjenestespekteret innenfor mediebyråtjenesten. Siden etableringen i 1995 har Sector Alarm blitt det nest største alarmselskapet i Europa, med mer enn 500 000 kunder og over 1 700 ansatte. Samarbeidet inkluderer markedene i Norge, Sverige, Finland, Irland, Frankrike og Spania. Gjennom Publicis-byråene Starcom og Zenith.

Bruk nattmatvett i julebordstiden13.11.2018 07:00Pressemelding

Vi er på vei inn i julebordsesongen - med tradisjonsrike julebord med kollegaer og gode venner som ofte varer langt ut i de sene nattetimer. Erfaringer fra tidligere år viser at stadig flere avslutter en sen julebordnatt med nattmat. Favoritten er en pizza som "bare" skal varmes 10 minutter i ovnen. Disse 10 minuttene er det mange som benytter til en velfortjent «strekk» på sofaen. En strekk som i mange tilfeller varer helt til brannalarmen går.