Universal Music ringer julen inn

Nok et år har gått, og det er 1. desember igjen. 2016 har vært et begivenhetsrikt år for Universal Music Norge, og julen er ikke et unntak. Vi har sluppet flere julelåter i år og vil nå oppsummere disse, samt de beste godbitene fra fjoråret.

GOD førjulstid!

_______________________________________________________________________

Ina Wroldsen – Mary’s Story

Hun er en av Norges fremste låtskrivere og vokalister, og det er få som treffer hjerteroten til lytteren slik Ina Wroldsen gjør. “Mary´s Story” oppsummerer et fantastisk år for Wroldsen og er skrevet av Ina selv og Steve Mac. Elementer som vi kjenner igjen fra de gode, gamle julelåtene blir elegant kombinert med Wroldsen sin rørende stemme og en vakker produksjon. Låten er A-listet på NRK P1 og vil fremføres på både radio og TV gjennom hele Desember. En helt ny juleklassiker er skapt fra en av Norges fremste artister.

Hør “Mary´s Story” her.

Ingebjørg Bratland – Vintersong

Gullstrupen fra Telemark ga oss julestemning i fjor med “Klokkene kallar”. I år har hun vært på en omfattende turné, og hennes norske tolkning av Sarah McLachlans “Wintersong” har blitt en publikumsfavoritt underveis . Det er ikke usannsynlig at låten kan leve langt utover juletiden, men vi vil påstå at Bratland trykker på de aller viktigste knappene når det kommer til stemning og ro i denne låten. “Vintersong” er A-listet på NRK P1, og du kan høre den fremført på Desembertoner på TV2 den 19. desember.

Hør “Vintersong” her.

________________________________

Odd Nordstoga – “Maria på veg”

Tidligere i år bestemte Odd Nordstoga seg for å spille inn noen låter akustisk hjemme i studio. Resultatet ble et helt album med akustiske versjoner av låter han har skrevet (men ikke nødvendigvis til seg selv) som er hans absolutte favoritter. Én av disse er “Maria på veg”, som seiler opp som en deilig joker fra albumet. Låten er én av fire julelåter på albumet, og er listet på NRK P1.

Hør “Maria på veg” her.

Jan Toft – Siste dag før jul

Vokalisten som alle gjenkjenner stemmen til fra Vamp-suksesser som “Tir n´a noir” har sluppet sin egen julelåt. Jan Toft skriver om den bittersøte siden av jul i sin nye singel “Siste dag før jul”.

Hør “Siste dag før jul” her.

Meludo  & SERVED – Din misteltein

Popduoene Meludo og SERVED har gått sammen om å skrive en catchy julelåt. Resultatet heter “Din misteltein” og inneholder alle de essensielle elementene som vi kjenner så godt til fra julelåter. Selv om låten kommuniserer deilig og lett julestemning i en fengende pop-innpakning, er det et tyngre budskap som ligger bak. De unge artistene ønsker å oppfordre til å tenke på alle de som ikke har det så bra i juletiden.

Hør “Din misteltein” her.

________________________________

Frank Friendly - La det snø (feat. PrebzOgDennis)

Når Frank Friendly skal debutere som artist, er det flere ting som skiller han fra andre debutanter. Først og fremst velger han Norges fremste YouTubere, PrebzOgDennis, som feature-artist. I tillegg debuterer han med en flunkende ny julelåt, skrevet av Morgan Sulele, Alexander “Rykkinnfella” Austheim, PrebzOgDennis, og han selv. Låten handler om at snøen er fin og frustrerende, og den kombinerer Frank Friendly sin silkemyke stemme med den klassiske humoren vi kjenner fra PrebzOgDennis.

Slippes 2. desember.

Suite 16 - Misteltoe

Det norske boybandet Suite 16 ringer julen inn med sin tropiske versjon av Justin Bieber´s “Misteltoe”. Etter et stunt på Suite 16 sine fansider fikk fansen velge frem den julelåten de ønsket at bandet skulle covre. “Misteltoe” gikk frem som en tydelig favoritt, og guttene har lagd en tropisk versjon av låten.

Hør “Misteltoe” her.

______________________________________________________________________

Ikke glem disse fra i fjor

Når du skal skru sammen årets spilleliste med julemusikk, er det flere låter fra i fjor som du ikke må glemme.

Freddy Kalas - Hey Ho

Ingebjørg Bratland - Klokkene kallar

Morgan Sulele - Under treet

Marte Wulff & Charlotte Qvale - Vandrer på en sky

Marte Wulff & Charlotte Qvale - Vi feirer jul

Marte Wulff & Charlotte Qvale - Senk dine hvite vinger (album)

Thomas & Harald - Nå er jula her igjen

Hvis du trenger mer inspirasjon, kan du følge Digster sine fine julelister

Jul med Kalas

JUL

Norsk Julemusikk

Barnas Jul

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i