Unibet ny hovedsponsor for Allsvenskan og Superettan
Kindred Group (tidligere Unibet Group) har i dag underskrevet en avtale med Svensk Elitfotboll om hovedsponsorat for Allsvenskan og Superettan – en av de største satsingene i svensk idrett noensinne. Avtalen løper over seks år, med en opsjon om ytterligere seks år, til en total verdi på 1,8 milliarder svenske kroner. Samarbeidet, som er gjeldende fra 1. januar 2020, har en tydelig målsetning om å utvikle svensk elitefotball til en av de fremste ligaene i Europa.
Sponsoratet skjer gjennom Kindreds varmerke Unibet, der ambisjonen er å kanalisere engasjementet innen først og fremst tre områder:
- Å utvikle svensk elitefotball sportslig.
- Å gjøre det mulig for fotballfamilien å gi tilbake til samfunnet gjennom å gi mer penger til klubbene.
- Å fortsette å bekjeme kampfiksing gjennom økt samarbeid.
-Vi er veldig stolte og glade over å ha inngått denne historiske avtalen med Svensk Elitfotboll om å bli hovedsponsor for Allsvenskan og Superettan. Avtalen innebærer en betydelig og langsiktig satsing på svensk idrett. Vi har i 20 års tid kjempet for å få mulighet til å bidra til utviklingen av svensk fotball, og vi er i dag veldig glade for å få inngå dette samarbeidet, sier Dersim Sylwan, General Manager Sverige for Kindred Group.
-Den nye spillisensloven gjør det endelig mulig for svensk idrett å få betalt markedspris for sine samarbeid, som er bra for både klubber, foreninger, forbund og spillere. Med denne nye avtalen får Svensk Elitfotboll betydelig bedre betalt enn tidligere samarbeid, sier Sylwan.
Den årlige summen på opp til 150 millioner kroner til Svensk Elitfotboll fordeles på følgende måte:
- 100 millioner for hovedsponsoratet som fordeles mellom klubbene i Allsvenskan og Superettan, etter Svensk Elitfotbolls fordelingsnøkkel.
- 25 millioner til finansiering av Svensk Elitfotbolls talentutvikling, holdningsarbeid og integritetsarbeid.
- 20 millioner fordeles til klubbene ut ifra Unibet-kunders ønsker.
- Fem millioner til en egen Europasatsing
For ytterligere informasjon:
Dersim Sylwan, General Manager Sverige
+46 70 480 4917
dersim.sylwan@kindredgroup.com
Alexander Westrell, Group Head of Communications
+46 73 7071686
alexander.westrell@kindredgroup.com
Om Kindred Group
Om Kindred Group
Kindred Group er listet på Nasdaq Stockholm og er en av Europas største tilbydere av nettspill og digitalt innhold. Kindred Group består av 13 varemerker med over 15.8 millioner kunder over hele verden. Kindred Group har lisens i Australia og 11 europeiske land. I 2016 ble Kindred tildelt utmerkelsen for Årets Mest Sosialt Ansvarlige Operatør og gjennomførte 27 uavhengige reguleringsrevisjoner. Kindred Group er medlem av European Gaming and Betting Assiciation (EGBA] og grunnleggende medlemmer av ESSA (sports betting integrity). Kindred Group blir revidert og sertifisert av eCOGRA for samsvar med 2014 EU Anbefaling om Forbrukerbeskyttelse og Ansvarlig Spill (2014/478/EU).
Følg pressemeldinger fra Kindred Group
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kindred Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kindred Group
Unibet inngår historisk avtale med Magnus Carlsen30.1.2020 12:30:06 CET | Pressemelding
Unibet har inngått en global avtale med den norske verdenseneren i sjakk, Magnus Carlsen, som innebærer at Unibet blir Carlsens hovedsponsor i 2020 og 2021. Sponsoratet vil styrke Unibets posisjon som ledende spillvaremerke blant de 600 millioner sjakkspillere og fans over hele verden.
Kindred Group inngår sponsorsamarbeid med Offerspill Sjakklubb8.1.2020 12:55:07 CET | Pressemelding
Kindred Group har signert en avtale med Offerspill Sjakklubb (OSK) om å være klubbens hovedsponsor de to neste årene.
Kindred Group: - Sjakk-kongressens valg fortjener respekt7.7.2019 21:49:58 CEST | Pressemelding
-Vi berømmer Norges Sjakkforbund for en åpen, uredd og demokratisk prosess, og respekterer kongressens flertallsvedtak om å si nei til samarbeidsavtalen, sier selskapets Public Affairs Manager Rolf Sims.
Kindred Group dropper bonusmarkedsføring på TV, og innfører obligatoriske innskuddsgrenser for norske kunder2.6.2019 10:35:16 CEST | Pressemelding
Som første, utenlandske spillaktør dropper Kindred Group markedsføring av bonuser, og toner ned casino-annonsering på norske TV-skjermer. Samtidig blir alle norske kunder tvunget til å sette personlige inskuddsgrenser før de kan spille.
Nettspilloperatør vil forske på ansvarlig spill14.6.2017 07:00:00 CEST | Pressemelding
Kindred Group plc har utnevnt to av verdens ledende forskere innenfor ansvarlig spill til å utføre forskning på praksisen rundt ansvarlig spill, ved hjelp av anonymisert kundedata fra den globale spilloperatøren.