Kindred Group

Unibet ny hovedsponsor for Allsvenskan og Superettan

Kindred Group har i dag skrevet under en avtale med Svensk Elitfotboll, som gjør spillportalen Unibet til ny hovedsponsor for Allsvenskan og Superettan. Avtalen legger opp til et samarbeid på totalt tolv år, og er verdt 1,8 milliarder svenske kroner. Samarbeidet er mulig ettersom den svenske riksdagen nylig vedtok en ny lovgivning om spillisenser for utenlandske spillselskaper.

Kindred Group (tidligere Unibet Group) har i dag underskrevet en avtale med Svensk Elitfotboll om hovedsponsorat for Allsvenskan og Superettan – en av de største satsingene i svensk idrett noensinne. Avtalen løper over seks år, med en opsjon om ytterligere seks år, til en total verdi på 1,8 milliarder svenske kroner. Samarbeidet, som er gjeldende fra 1. januar 2020, har en tydelig målsetning om å utvikle svensk elitefotball til en av de fremste ligaene i Europa.

Sponsoratet skjer gjennom Kindreds varmerke Unibet, der ambisjonen er å kanalisere engasjementet innen først og fremst tre områder:

• Å utvikle svensk elitefotball sportslig.
  • Å gjøre det mulig for fotballfamilien å gi tilbake til samfunnet gjennom å gi mer penger til klubbene.
  • Å fortsette å bekjeme kampfiksing gjennom økt samarbeid.

-Vi er veldig stolte og glade over å ha inngått denne historiske avtalen med Svensk Elitfotboll om å bli hovedsponsor for Allsvenskan og Superettan. Avtalen innebærer en betydelig og langsiktig satsing på svensk idrett. Vi har i 20 års tid kjempet for å få mulighet til å bidra til utviklingen av svensk fotball, og vi er i dag veldig glade for å få inngå dette samarbeidet, sier Dersim Sylwan, General Manager Sverige for Kindred Group.

-Den nye spillisensloven gjør det endelig mulig for svensk idrett å få betalt markedspris for sine samarbeid, som er bra for både klubber, foreninger, forbund og spillere. Med denne nye avtalen får Svensk Elitfotboll betydelig bedre betalt enn tidligere samarbeid, sier Sylwan.

Den årlige summen på opp til 150 millioner kroner til Svensk Elitfotboll fordeles på følgende måte:

• 100 millioner for hovedsponsoratet som fordeles mellom klubbene i Allsvenskan og Superettan, etter Svensk Elitfotbolls fordelingsnøkkel.
  • 25 millioner til finansiering av Svensk Elitfotbolls talentutvikling, holdningsarbeid og integritetsarbeid.
  • 20 millioner fordeles til klubbene ut ifra Unibet-kunders ønsker.
  • Fem millioner til en egen Europasatsing

For ytterligere informasjon:

Dersim Sylwan, General Manager Sverige
dersim.sylwan@kindredgroup.com

Alexander Westrell, Group Head of Communications
alexander.westrell@kindredgroup.com

Om Kindred Group

Kindred Group

Om Kindred Group
Kindred Group er listet på Nasdaq Stockholm og er en av Europas største tilbydere av nettspill og digitalt innhold. Kindred Group består av 13 varemerker med over 15.8 millioner kunder over hele verden. Kindred Group har lisens i Australia og 11 europeiske land. I 2016 ble Kindred tildelt utmerkelsen for Årets Mest Sosialt Ansvarlige Operatør og gjennomførte 27 uavhengige reguleringsrevisjoner. Kindred Group er medlem av European Gaming and Betting Assiciation (EGBA] og grunnleggende medlemmer av ESSA (sports betting integrity). Kindred Group blir revidert og sertifisert av eCOGRA for samsvar med 2014 EU Anbefaling om Forbrukerbeskyttelse og Ansvarlig Spill (2014/478/EU).

Følg pressemeldinger fra Kindred Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kindred Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kindred Group