Unge Ferrari slipper "Hologram"

Unge Ferrari runder av en vel gjennomført festivalsommer med store konserter på blant annet Stavernfestivalen og Øya med sin nye singel «Hologram».

«Låten handler om det å være med en person, men samtidig føle en stor avstand. Det å ikke nå frem selv om du prøver. Du vil føle denne personen igjen, ikke bare se den. En elefant i rommet det er vanskelig å adressere. Hva vil du? Hva tenker du? Hva føler du om oss? litt det spør låten om. Aksel Carlson har produsert den, og jeg føler den passer perfekt til disse dager hvor sommer blir til høst.» - Unge Ferrari

Unge Ferrari har vært en pioner for den norske rnb-scenen de siste årene. Med stor suksess med låter som «Hvis Du Vil» ft. Tomine Harket, «Ashanti» og seneste «D&G» med svenske Cherrie, følger han nå opp med Aksel Carlson-produserte «Hologram». «Hologram» er et resultat av Unge Ferraris tolkning av et av de mest kjente stykkene i Peer Gynt i anledning Peer Gynts 150-års jubileum. Tre andre andre artister har gjort det samme, i vidt forskjellige sjangere. Prosjektet er et samarbeid mellom Innovasjon Norge, Peer Gynt AS og Music Norway.

«Peer Gynt og Innovasjon Norge ville at noen norske artister skulle tolke Grieg og Peer Gynt-stykket, jeg var heldigvis en av de. Vi har brukt dialog fra skuespillet på introen til låten, og samplet stryk fra Edward Grieg, noe som bidro til å skape en veldig spesiell stemning.» - Unge Ferrari

Se lyrikkvideo her.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

«Hologram» slippes i dag, 1. september.

Unge Ferrari alias Stig Haugen har tidligere gitt ut to EPer, Til Mine Venner (2015) og H.E.V.N med Tomine Harket (2016). Låtene hans har vært radiolistet på både norsk og svensk p3, streamet til gull og blitt spilt live både i Norge, Sverige, Danmark og Island. Tidligere har han blant annet spilt på Way Out West, Iceland Airwaves og vært med på Silvana Imams turné i Sverige.

I sommer har vi sett Unge Ferrari på festivaler som Stavernfestivalen, Øya og Mablis, og sommeren avsluttes med «Hologram», som samtidig kickstarter en viktig høst for Unge Ferrari.