Unge Ferrari er tilbake med ny singel

Etter suksesslåter som «Hvis du vil», «Lianer» og senest «Nostalgi 3 millioner» med Tomine Harket, er Stig Haugen alias Unge Ferrari, tilbake med ny musikk. I dag slipper den eksentriske Hamargutten «Ashanti», sin egen hyllest til musikken som har formet han.

«Ashanti, min Ashanti, min kjærlighet for 90' og tidlig 2000 tallets R&B. Jeg leter etter en jente som er ekte, en jente som vet hva hun gjør, og jeg prøver å portrettere en sjanger som jeg føler vi ikke har nok av på norsk, dette er min hyllest til musikken jeg vokste opp med og som har formet meg» – Unge Ferrari

Hør «Ashanti» her

Se musikkvideoen her

De to siste årene har Unge Ferrari vært pioner for den norske rnb-scenen. Han har gitt ut to EPer, Til Mine Venner (2015) og H.E.V.N med Tomine Harket (2016). Singlene hans har vært radiolistet på både norsk og svensk p3, streamet til gull og blitt spilt live både i Norge, Sverige, Danmark og Island.

Unge Ferrari har blant annet spilt på Slottsfjell, Klubbøya, Way Out West, Iceland Airwaves og vært med på Silvana Imams turné i Sverige i 2016. i 2017 er det endelig klart for en rekke nye sololåter fra Unge Ferrari, og det hele sparkes i gang med «Ashanti».

«Ashanti» er produsert av Axxe (Arif, Bendik, Lars Vaular m.fl) og slippes i dag, fredag 10. februar, via Nora Collective/Sony Music.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald