Unge Ferrari er tilbake med ny singel

Etter suksesslåter som «Hvis du vil», «Lianer» og senest «Nostalgi 3 millioner» med Tomine Harket, er Stig Haugen alias Unge Ferrari, tilbake med ny musikk. I dag slipper den eksentriske Hamargutten «Ashanti», sin egen hyllest til musikken som har formet han.

«Ashanti, min Ashanti, min kjærlighet for 90' og tidlig 2000 tallets R&B. Jeg leter etter en jente som er ekte, en jente som vet hva hun gjør, og jeg prøver å portrettere en sjanger som jeg føler vi ikke har nok av på norsk, dette er min hyllest til musikken jeg vokste opp med og som har formet meg» – Unge Ferrari

Hør «Ashanti» her

Se musikkvideoen her

De to siste årene har Unge Ferrari vært pioner for den norske rnb-scenen. Han har gitt ut to EPer, Til Mine Venner (2015) og H.E.V.N med Tomine Harket (2016). Singlene hans har vært radiolistet på både norsk og svensk p3, streamet til gull og blitt spilt live både i Norge, Sverige, Danmark og Island.

Unge Ferrari har blant annet spilt på Slottsfjell, Klubbøya, Way Out West, Iceland Airwaves og vært med på Silvana Imams turné i Sverige i 2016. i 2017 er det endelig klart for en rekke nye sololåter fra Unge Ferrari, og det hele sparkes i gang med «Ashanti».

«Ashanti» er produsert av Axxe (Arif, Bendik, Lars Vaular m.fl) og slippes i dag, fredag 10. februar, via Nora Collective/Sony Music.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.