Unge Ferrari er tilbake med ny singel

10.2.2017 09:15 | Sony Music Norway

Etter suksesslåter som «Hvis du vil», «Lianer» og senest «Nostalgi 3 millioner» med Tomine Harket, er Stig Haugen alias Unge Ferrari, tilbake med ny musikk. I dag slipper den eksentriske Hamargutten «Ashanti», sin egen hyllest til musikken som har formet han.

«Ashanti, min Ashanti, min kjærlighet for 90' og tidlig 2000 tallets R&B. Jeg leter etter en jente som er ekte, en jente som vet hva hun gjør, og jeg prøver å portrettere en sjanger som jeg føler vi ikke har nok av på norsk, dette er min hyllest til musikken jeg vokste opp med og som har formet meg» – Unge Ferrari

Hør «Ashanti» her

Se musikkvideoen her

De to siste årene har Unge Ferrari vært pioner for den norske rnb-scenen. Han har gitt ut to EPer, Til Mine Venner (2015) og H.E.V.N med Tomine Harket (2016). Singlene hans har vært radiolistet på både norsk og svensk p3, streamet til gull og blitt spilt live både i Norge, Sverige, Danmark og Island.

Unge Ferrari har blant annet spilt på Slottsfjell, Klubbøya, Way Out West, Iceland Airwaves og vært med på Silvana Imams turné i Sverige i 2016. i 2017 er det endelig klart for en rekke nye sololåter fra Unge Ferrari, og det hele sparkes i gang med «Ashanti».

«Ashanti» er produsert av Axxe (Arif, Bendik, Lars Vaular m.fl) og slippes i dag, fredag 10. februar, via Nora Collective/Sony Music.