Ung, suksessfull salgssjef med stor indre drive

Silje Kile har med stor suksess ledet Sector Alarms salgskorps i Ålesund i snart tre år. Til tross for at hun bare er 23 år er hun allerede en erfarende salgssjef som blant annet ble kåret til Sector Alarms beste avdeling i oktober 2017.

Fra Ørsta til Ålesund

Silje er opprinnelig fra Ørsta, men jobbmulighetene fikk henne til å flytte til Ålesund. – Jeg har hatt en bratt lærekurve. Jeg har lært så utrolig mye på disse tre årene. Kunnskap om bransjen om Sector Alarm, om meg selv og om andre, sier Silje. –Jeg har fått store muligheter og har i dag en superspennende jobb i et herlig selskap.

Sunnmøringer med «stå på vilje»

-Det er flere årsaker til at jeg har lykkes. Vi har et godt produkt som blir tatt godt imot av markedet, vi har mange veldig dyktige medarbeidere med stor motivasjon og masse «stå på vilje» - altså typiske Sunnmøringer. Jeg mener også at mine evner som leder har vært med på å drive oss frem. Jeg trigges av å se andre lykkes og har en indre motivasjon som driver meg fremover.

-Salg handler om motivasjon og vilje som gjentas hver eneste dag. Vi er et godt team som støtter hverandre – det betyr at vi ser frem til en spennende høst med fortsatt suksess i et voksende marked.

Før den tid pakkes kofferten for en velfortjent måned i USA der Chicago og Honolulu står på menyen for den unge salgssjefen.

Nordmenn tror på alarm

I dag har omkring 19 prosent av norske boliger alarm tilknyttet alarmstasjon – noe som er høyeste i Europa. I Europa er snittpenetrasjonen på drøye 6 prosent. Politiets tall viser at antall innbrudd i Norge har gått jevnt nedover de siste årene og forklarer noe av denne nedgangen med økningen i salget av boligalarmer tilkoblet en alarmstasjon.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 520.000 kunder og over 1.750 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. I Norge har selskapet 175.000 kunder og 600 medarbeidere. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tror på fortsatt kraftig vekst24.8.2018 15:36Pressemelding

Fjoråret ble et godt år for alarmbransjen. Totalmarkedet vokste med over 7 prosent. Viggo Skeisvoll er Chief Operation Officer i Sector Alarm Group og har lang erfaring fra alarmbransjen. Han tror at veksten vil fortsette. -Det er fortsatt over 80 prosent av alle boliger i Norge som ikke har boligalarm, legger du til alle nye boliger som blir bygget og ikke minst hyttemarkedet tror vi på en fortsatt kraftig vekst i årene som kommer.