Una Sand river i unge hjerter med debut-EP’en

I dag, 1. juni slipper Una Sand sin debut-EP «Perspectives». Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar hun oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den.

Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastian «Coucheron» og Ketil Jansen fra Lemaitre.

Bred internasjonal erfaring
Una har, til tross for sin unge alder, bodd flere år i Italia og har siden hun var 19 år jobbet mye hovedsakelig i LA og Amsterdam. Dette skinner gjennom i en forfriskende, stilfull og imponerende moden debut-utgivelse, som river deg med inn i den universelt gjenkjennelige opplevelsen av å få hjertet knust. Med sin naturlige sassy/classy-fremtoning og en fangende tilstedeværelse er Una en selvskrevet viktig del av den globale norske musikkframtiden.

HØR «PERSPECTIVES» HER

«Det har vært en fantastisk reise å lage EP'en. Tekstene er en slags oppsummering av de fire siste årene i livet mitt, fra å finne den du tror du skal dele resten av livet med, til å stå alene med alle tankene og følelsene etter bruddet. Jeg føler at jeg virkelig får vist hvem jeg er og hvor jeg vil med musikken min og jeg gleder meg så mye til å endelig få dele det med dere!»

- Una Sand

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w

Seeb annonserer samarbeid med Bastille – Grip6.12.2018 06:31Pressemelding

Etter å ha sluppet debut-EPen “Nice To Meet You” og remixene av Taylor Swift sin “Delicate” og Clean Bandit sin “Solo feat. Demi Lovato)” i 2018, runder produsentduoen Seeb av året, klare med nok et nytt stjernesamarbeid. Sammen med indierock kongene Bastille, slipper de i dag singelen “Grip”. Etter å ha laget egen musikk og remikser for artister som bl.a. Taylor Swift, Tove Lo, Coldplay, Clean Bandit og Shawn Mendez har Seeb rukket å lagt 4 milliarder (!) avspillinger bak seg siden debuten for tre år siden. Låta “Drink About” feat Dagny har vært en av årets store norske låter og ble også nominert til P3 Gull. Nå er duoen klar med nok et stjernesamarbeid. De har slått seg sammen med de britiske indierock kongene Bastille. Bastille-vokalist Dan forteller: - “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’

Astrid S slipper «Closer» 5.12.2018 15:55Pressemelding

I høst har Astrid S vært høyaktuell med «Emotion» i inn- og utland, og tirsdag 4. desember slapp hun en ny, nær låt, nemlig «Closer». Samtidig som «Emotion» for tiden er landets mest spilte låt på radio og ligger på toppen av de norske radiolistene, befinner Astrid S selv seg i Storbritannia hvor hun gjester Years & Years sin UK-arena turné. Hør “Closer” her. Tidligere denne måneden ble det også klart at videogiganten VEVO har utpekt Astrid S som en av de få utvalgte «Artists To Watch» for 2019. I ble videoene fra VEVO sin DSCVR ARTISTS TO WATCH 2019 med Astrid S ut – der fremfører hun både “Closer” og “Emotion”. Se her: https://AstridS.lnk.to/DSCVR2019PR Om «Closer» «Closer» er skrevet av Astrid S, Oscar Görres, Ludvig Söderberg og James Alan Ghaleb. Låten er produsert av Oscar Görres og A Strut for Wolf Cousins Productions, og mixet av Serban Ghenea. Selv sier Astrid; Jeg er så glad for at «Closer» endelig er ute i verden! Jeg skrev den tilbake i mars med Oscar, Ludvig og James Alan.