U2s The Joshua Tree feirer 30 år

Fotokred: Anton Corbijn

For å markere at det er 30 år siden utgivelsen av U2s femte studioalbum The Joshua Tree, slippes det 2. juni jubileumsutgaver av albumet.

I tillegg til det orginale 11-spors albumet, kommer det også en super deluxeutgave som inneholder liveopptak av The Joshua Tree Tour 1987 fra Madison Square Garden, sjeldenheter og B-sider fra albumets originale innspilling samt 2017-remixer fra Daniel Lanois, St Francis Hotel, Jacknife Lee, Steve Lillywhite og Flood. Deluxutgaven inneholder også en 84-siders innbundet bok med personlige fotografier The Edge tok i Mojave-ørkenen under den orginale fotosession for The Joshua Tree tilbake i 1986.

Formater tilgjengelig HER.

The Joshua Tree ble orginalt utgitt 9. mars 1987 og med hitsinglene “With Or Without You”, “I Still Haven’t Found What I’m Looking For” og “Where The Streets Have No Name” ble Bono, The Edge, Adam Clayton og Larry Mullen superstjerner over natten.

Albumet gikk # 1 i blant annet Storbritannia, USA og Irland og solgte i overkant av 25 millioner.

U2 prydet coveret av Time Magazine i april 1987 og magasinet proklamerte bandet til "Rock hotteste Ticket". De 12 månedene som fulgte stakk bandet av Grammy-priser for låten "Where The Streets Have No Name" og Album of the Year for The Joshua Tree samt Brit-awards. De gjorde også fire uforglemmelige konserter i Belfast, Dublin og Cork i løpet av sommeren 1987.

The Joshua Tree ble produsert av Brian Eno og Daniel Lanois og ble spilt inn i Dublin på Windmill Lane Studios og Danesmoate, huset som senere ble bassist Adam Claytons hjem.

I år legger bandet ut på veien igjen og åpner turneen i Vancouver 12. mai. Først står Nord-Amerika for tur før de kommer til Europa med blant annet to utsolgte show på Twickenham Stadium 8. og 9. juli i forkant av en konsert i hjembyen Croke Park i Dublin 22. juli.

The Joshua Tree originale trackliste:

Where The Streets Have No Name

I Still Haven't Found What I'm Looking For

With Or Without You

Bullet The Blue Sky

Running To Stand Still

Red Hill Mining Town

In God's Country

Trip Through Your Wires

One Tree Hill

Exit

Mothers Of The Disappeared

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i