U2 legger ut på stor jubileumsturné

U2 annonserte i dag at de i sommer skal legge ut på en omfattende turné for å feire at det er 30 år siden de ga ut legendariske  «Joshua Tree».  Turneen starter i Nord-Amerika 12. mai før de vender snuten mot London og Europa 8. juli. Se fullstendig turnéliste nederst i saken.

På The Joshua Tree Tour vil bandet spillet albumet i sin helhet på noen av de største arenaene i Nord-Amerika og Europa. U2 har fått med seg en imponerende rekke oppvarmingsband som inkluderer OneRepublic, The Lumineers, Mumford & Sons og Noel Gallagher’s High Flying Birds.

The Edge og Bono har følgende å si om den forestående turneen:

“It seems like we have come full circle from when The Joshua Tree songs were originally written, with global upheaval, extreme right wing politics and some fundamental human rights at risk. To celebrate the album – as the songs seem so relevant and prescient of these times too - we decided to do these shows, it feels right for now. We’re looking forward to it.” The Edge

“Recently I listened back to The Joshua Tree for the first time in nearly 30 years… it’s quite an opera.  A lot of emotions which feel strangely current, love, loss, broken dreams, seeking oblivion, polarisation… all the greats… I’ve sung some of these songs a lot… but never all of them.  I’m up for it, if our audience is as excited as we are… it’s gonna be a great night.Especially when we play at home. Croke Park… it’s where the album was born, 30 years ago.”-Bono

«The Joshua Tree» ble sluppet 9. mars 1987 og inneholder låter som «With Or Without You», «I Still Haven’t Found What I’m Looking For» og «Where The Streets Have No Name». U2s femte album, som er produsert av Brian Eno og Daniel Lenois,  gikk til topps på listene i over 20 land og det har i skrivende stund blitt solgt 25 millioner eksemplarer av «The Joshua Tree». I følge Rolling Stone var dette albumet som forvandlet U2 fra «helter til superstjerner», og gruppen vant to Grammypriser for albumet

Billettene til turneen legges ut for salg mandag 16. januar.

Nord-Amerika:                                                                                   SUPPORT:

May 12            Vancouver, BC           BC Place                                 Mumford & Sons

May 14            Seattle, WA                 CenturyLink Field                    Mumford & Sons

May 17            Santa Clara, CA          Levi's Stadium                        Mumford & Sons

May 20            Los Angeles, CA         Rose Bowl                               The Lumineers

May 24            Houston, TX                NRG Stadium                         The Lumineers

May 26            Dallas, TX                   AT&T Stadium                        The Lumineers

June 3             Chicago, IL                  Soldier Field                            The Lumineers

June 7             Pittsburgh, PA             Heinz Field                              The Lumineers

June 8-11        Manchester, TN          Bonnaroo Festival                   Multi-Artist

June 11           Miami, FL                    Hard Rock Stadium                OneRepublic

June 14           Tampa, FL                  Raymond James Stadium      OneRepublic

June 18           Philadelphia, PA          Lincoln Financial Field            The Lumineers

June 20           Washington DC           FedExField                              The Lumineers

June 23           Toronto, ON                Rogers Centre                        The Lumineers

June 25           Boston, MA                 Gillette Stadium                      The Lumineers

June 28           East Rutherford, NJ    MetLife Stadium                     The Lumineers

July 1              Cleveland, OH            FirstEnergy Stadium               OneRepublic

Europa:                                                                                                   SUPPORT:

July 8               London, UK                 Twickenham                           Noel Gallagher's High Flying Birds

July 12             Berlin, DE                    Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 15             Rome, IT                     Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 18             Barcelona, ES             Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 22             Dublin, IE                    Croke Park                             Noel Gallagher's High Flying Birds

July 25             Paris, FR                     Stade de France                     Noel Gallagher's High Flying Birds

July 29             Amsterdam, NE          Amsterdam Arena                  Noel Gallagher's High Flying Birds

August             Brussels, BE               Stade Roi Baudouin                Noel Gallagher's High Flying Birds

Eminem er ute med «Revival»15.12.2017 09:28Pressemelding

I dag slapp superstjernen endelig sitt niende album. Fansen har allerede fått høre Beyoncé-samarbeidet «Walk On Water» og låta «Untouchable» som ble sluppet i forrige uke  Han har også fått bidrag fra artister som Ed Sheerhan på den nye singelen «River», Beyoncé, Alicia Keys, Pink, X Ambassadors og Kehlani. I tillegg til å ha produsert flere av sporene selv, så har Eminem jobbet med blant andre Rick Rubin, Dr. Dre, Just Blaze, Mr. Porter og Boi-1da.   Etter å ha blitt oppdaget av Dr. Dre på slutten av 90-tallet, har Marshall Mathers blitt en av vår tids aller største artister. Han er den mestselgende artisten i USA siden tusenårsskiftet, har toppet den amerikanske albumlista med ti forskjellige album, har vunnet 15 Grammy-priser og er sett på som en av tidenes største rappere. Eminems forrige album, «The Marshall Mathers LP 2» fra 2013, toppet albumlista i Norge, USA og i en rekke land verden over. Albumet inneholdt blant annet hitsingelen «The Monster» med Rihanna, som også toppet lis

Adelén er ute med ny singel8.12.2017 06:13Pressemelding

Adelén hadde i sommer et musikalsk stilskifte, da hun gikk fra latin-pop til et mer elektronisk-basert lydbilde. Hun slapp låten «Go Home», som hun selv har skrevet sammen med en britisk produsent og låtskriver. Nå er hun klar med oppfølgeren, «BIG BAD BITTER», også skrevet av henne selv og et produksjonsteam fra UK.  «BIG BAD BITTER» er en bassdreven elektropop-låt med innslag av funky gitar-riff. Den siste tiden har Adelén utforsket nye spekter av stemmen sin, og dette kommer godt frem i hennes siste singel. Hør låten HER. "«BIG BAD BITTER» er en feel-good låt med mye attityde. Den ble til en sen kveld i London under en session med de fantastiske låtskriverne Pete Hammerton og Dani Senior. Sangen handler om det å føle seg utilpass i en situasjon, hvor man egentlig bare vil komme seg unna, for å slippe å bli nettopp big, bad og bitter.” - Adelén   Biografi Adelén ble popstjerne over natten, da hun i 2013 deltok i den norske Melodi Grand Prix-konkurransen. Først tok hun første plass

U2 er i dag ute med Songs Of Experience1.12.2017 12:33Pressemelding

U2 er i dag ute med sitt 14. studioalbum Songs Of Experience. Albumet er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Songs Of Experience er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas. Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album Songs Of Innocence fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen Songs Of Innocence and Experience av den britiske dikteren William Blake. Der Songs Of Innocence trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.  I forbindelse med nytt album legger bandet ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt HER.   Trackliste til Songs Of Experience:   1. Love Is All We Have Left 2. Lights of Home   3. You’re The Best Thing About Me 4. Get out of Your Ow

Rolling Stones ute med On Air1.12.2017 11:25Pressemelding

I dag er det legendariske bandet ute med The Rolling Stones – On Air, som er en samling av sjeldne radiopptredener fra bandets tidlige år. Blant disse fins åtte låter som bandet aldri har sluppet kommersielt og som ble spilt på tidligere BBC-programmer som «Saturday Club», «Top Gear», «Rhythm and Blues» og «The Joe Loss Pop Show» mellom 1963 og 1965. I denne perioden besøkte bandet BBCs kontorer ofte, og søkte alltid å tilby lytterne noe nytt og annerledes. I tillegg til låter som aldri ble sluppet som singler eller på album, inneholder samlingen syv låter som bandet debuterte på radio før de ble sluppet som singler eller på album. Opptakene har gått gjennom noe som kalles «audio source separation». Det innebærer at de har blitt demikset slik at studioteknikerne har kunnet gå inn i den originale instrumentasjonen og vokalen for å gjenoppbygge og rebalansere for bedre lyd. On Air inneholder også klassikere som «( Can’t Get No) Satisfaction», «The Last Time» og «The Spider And The Fly».

Linda Vidala & KingSkurkOne med to remixer av Bængshot!26.11.2017 11:04Pressemelding

Rapper og produsent Linda Vidala og KingSkurkOne linket opp og hadde en studiosession sammen sent i 2016, med co-produsent Jørgen Ramm. Linda kom med beaten og Skurk kom spontant opp med hooket "Bængshot mafakka, er du hypp på å bli skækk eller?", som ble sommerens mest catchy linje!    I dag slipper de to remikser av den populære låta, som har rukket å streame nesten 8 millioner ganger på Spotify.   På den første remiksen, har de fått med seg hele Norges OnklP og Bergens store sønn, Kamelen.  Pål Tøien, bedre kjent som OnklP har etablert seg som en av Norges best kjente rappere. Han ble for alvor kjent for hele landet da han slapp "Styggen på ryggen", med Slekta.   Den unge hiphop-myten Kamelen har smelt godt fra seg det siste året: Si Ingenting er for moderne rap-klassiker å regne og sommerhiten Beng Beng Beng gir allerede gjenklang i Bergensgatene.   Hør "Bængshot (OnklP & Kamelen Remix) HER   På den andre remiksen, har de krysset landegrensene og fått med seg den svenske pop-prin