U2 legger ut på stor jubileumsturné

9.1.2017 17:10 | Universal Music Norge

U2 annonserte i dag at de i sommer skal legge ut på en omfattende turné for å feire at det er 30 år siden de ga ut legendariske  «Joshua Tree».  Turneen starter i Nord-Amerika 12. mai før de vender snuten mot London og Europa 8. juli. Se fullstendig turnéliste nederst i saken.

På The Joshua Tree Tour vil bandet spillet albumet i sin helhet på noen av de største arenaene i Nord-Amerika og Europa. U2 har fått med seg en imponerende rekke oppvarmingsband som inkluderer OneRepublic, The Lumineers, Mumford & Sons og Noel Gallagher’s High Flying Birds.

The Edge og Bono har følgende å si om den forestående turneen:

“It seems like we have come full circle from when The Joshua Tree songs were originally written, with global upheaval, extreme right wing politics and some fundamental human rights at risk. To celebrate the album – as the songs seem so relevant and prescient of these times too - we decided to do these shows, it feels right for now. We’re looking forward to it.” The Edge

“Recently I listened back to The Joshua Tree for the first time in nearly 30 years… it’s quite an opera.  A lot of emotions which feel strangely current, love, loss, broken dreams, seeking oblivion, polarisation… all the greats… I’ve sung some of these songs a lot… but never all of them.  I’m up for it, if our audience is as excited as we are… it’s gonna be a great night.Especially when we play at home. Croke Park… it’s where the album was born, 30 years ago.”-Bono

«The Joshua Tree» ble sluppet 9. mars 1987 og inneholder låter som «With Or Without You», «I Still Haven’t Found What I’m Looking For» og «Where The Streets Have No Name». U2s femte album, som er produsert av Brian Eno og Daniel Lenois,  gikk til topps på listene i over 20 land og det har i skrivende stund blitt solgt 25 millioner eksemplarer av «The Joshua Tree». I følge Rolling Stone var dette albumet som forvandlet U2 fra «helter til superstjerner», og gruppen vant to Grammypriser for albumet

Billettene til turneen legges ut for salg mandag 16. januar.

Nord-Amerika:                                                                                   SUPPORT:

May 12            Vancouver, BC           BC Place                                 Mumford & Sons

May 14            Seattle, WA                 CenturyLink Field                    Mumford & Sons

May 17            Santa Clara, CA          Levi's Stadium                        Mumford & Sons

May 20            Los Angeles, CA         Rose Bowl                               The Lumineers

May 24            Houston, TX                NRG Stadium                         The Lumineers

May 26            Dallas, TX                   AT&T Stadium                        The Lumineers

June 3             Chicago, IL                  Soldier Field                            The Lumineers

June 7             Pittsburgh, PA             Heinz Field                              The Lumineers

June 8-11        Manchester, TN          Bonnaroo Festival                   Multi-Artist

June 11           Miami, FL                    Hard Rock Stadium                OneRepublic

June 14           Tampa, FL                  Raymond James Stadium      OneRepublic

June 18           Philadelphia, PA          Lincoln Financial Field            The Lumineers

June 20           Washington DC           FedExField                              The Lumineers

June 23           Toronto, ON                Rogers Centre                        The Lumineers

June 25           Boston, MA                 Gillette Stadium                      The Lumineers

June 28           East Rutherford, NJ    MetLife Stadium                     The Lumineers

July 1              Cleveland, OH            FirstEnergy Stadium               OneRepublic

Europa:                                                                                                   SUPPORT:

July 8               London, UK                 Twickenham                           Noel Gallagher's High Flying Birds

July 12             Berlin, DE                    Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 15             Rome, IT                     Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 18             Barcelona, ES             Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 22             Dublin, IE                    Croke Park                             Noel Gallagher's High Flying Birds

July 25             Paris, FR                     Stade de France                     Noel Gallagher's High Flying Birds

July 29             Amsterdam, NE          Amsterdam Arena                  Noel Gallagher's High Flying Birds

August             Brussels, BE               Stade Roi Baudouin                Noel Gallagher's High Flying Birds

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f