U2 legger ut på stor jubileumsturné

U2 annonserte i dag at de i sommer skal legge ut på en omfattende turné for å feire at det er 30 år siden de ga ut legendariske  «Joshua Tree».  Turneen starter i Nord-Amerika 12. mai før de vender snuten mot London og Europa 8. juli. Se fullstendig turnéliste nederst i saken.

På The Joshua Tree Tour vil bandet spillet albumet i sin helhet på noen av de største arenaene i Nord-Amerika og Europa. U2 har fått med seg en imponerende rekke oppvarmingsband som inkluderer OneRepublic, The Lumineers, Mumford & Sons og Noel Gallagher’s High Flying Birds.

The Edge og Bono har følgende å si om den forestående turneen:

“It seems like we have come full circle from when The Joshua Tree songs were originally written, with global upheaval, extreme right wing politics and some fundamental human rights at risk. To celebrate the album – as the songs seem so relevant and prescient of these times too - we decided to do these shows, it feels right for now. We’re looking forward to it.” The Edge

“Recently I listened back to The Joshua Tree for the first time in nearly 30 years… it’s quite an opera.  A lot of emotions which feel strangely current, love, loss, broken dreams, seeking oblivion, polarisation… all the greats… I’ve sung some of these songs a lot… but never all of them.  I’m up for it, if our audience is as excited as we are… it’s gonna be a great night.Especially when we play at home. Croke Park… it’s where the album was born, 30 years ago.”-Bono

«The Joshua Tree» ble sluppet 9. mars 1987 og inneholder låter som «With Or Without You», «I Still Haven’t Found What I’m Looking For» og «Where The Streets Have No Name». U2s femte album, som er produsert av Brian Eno og Daniel Lenois,  gikk til topps på listene i over 20 land og det har i skrivende stund blitt solgt 25 millioner eksemplarer av «The Joshua Tree». I følge Rolling Stone var dette albumet som forvandlet U2 fra «helter til superstjerner», og gruppen vant to Grammypriser for albumet

Billettene til turneen legges ut for salg mandag 16. januar.

Nord-Amerika:                                                                                   SUPPORT:

May 12            Vancouver, BC           BC Place                                 Mumford & Sons

May 14            Seattle, WA                 CenturyLink Field                    Mumford & Sons

May 17            Santa Clara, CA          Levi's Stadium                        Mumford & Sons

May 20            Los Angeles, CA         Rose Bowl                               The Lumineers

May 24            Houston, TX                NRG Stadium                         The Lumineers

May 26            Dallas, TX                   AT&T Stadium                        The Lumineers

June 3             Chicago, IL                  Soldier Field                            The Lumineers

June 7             Pittsburgh, PA             Heinz Field                              The Lumineers

June 8-11        Manchester, TN          Bonnaroo Festival                   Multi-Artist

June 11           Miami, FL                    Hard Rock Stadium                OneRepublic

June 14           Tampa, FL                  Raymond James Stadium      OneRepublic

June 18           Philadelphia, PA          Lincoln Financial Field            The Lumineers

June 20           Washington DC           FedExField                              The Lumineers

June 23           Toronto, ON                Rogers Centre                        The Lumineers

June 25           Boston, MA                 Gillette Stadium                      The Lumineers

June 28           East Rutherford, NJ    MetLife Stadium                     The Lumineers

July 1              Cleveland, OH            FirstEnergy Stadium               OneRepublic

Europa:                                                                                                   SUPPORT:

July 8               London, UK                 Twickenham                           Noel Gallagher's High Flying Birds

July 12             Berlin, DE                    Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 15             Rome, IT                     Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 18             Barcelona, ES             Olympic Stadium                    Noel Gallagher's High Flying Birds

July 22             Dublin, IE                    Croke Park                             Noel Gallagher's High Flying Birds

July 25             Paris, FR                     Stade de France                     Noel Gallagher's High Flying Birds

July 29             Amsterdam, NE          Amsterdam Arena                  Noel Gallagher's High Flying Birds

August             Brussels, BE               Stade Roi Baudouin                Noel Gallagher's High Flying Birds

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i