Tyvstart sommeren med Ezzari - Casablanca

Etter en iskald start på 2018 med "Isbjørn", er Ezzari klar for å tyvstarte sommeren med den fransk/dansk inspirerte afrotrap låta "Casablanca", som handler om å bare stikke av fra alt stress og drama, for å ta livet helt med ro.

«Casablanca» er en sang om den følelsen man har da alt virker dritt; jobben, været, mennesker, og man rett og slett bare vil reise til et sted uten stress og drama, der du bare chiller og ikke bryr deg om noe. Det er en følelse jeg tror de aller fleste har ganske ofte. Det har hvertfall jeg!"

- Ezzari

HØR EZZARI  - "CASABLANCA" HER

- «Casablanca» er en sommerlåt som jeg håper mange vil danse og lager minner til, samtidig som jeg håper man kan lytte og kjenne seg igjen i teksten. Jeg aner ikke i hvilken sjanger låta skal plasseres, men det er veldig inspirert av fransk og dansk afrotrap. Det er jo et sound som er veldig inn om dagen og som jeg hører på flere timer hver dag.

Casablanca er egentlig ikke byen jeg er ifra i Marokko en gang, men det er en av de mest kjente marokkanske byene, som mange har et forhold til. Enten om de har vært der, eller har sett den kjente filmen «Casablanca»

- Ezzari

"Casablanca" er produsert av Neon Gorilla (Anders Nilsen og André Jensen), som også står bak en del av de tidligere låtene til Ezzari, som "Isbjørn" og "Ikke ring meg (jeg ringer deg)".

Om Ezzari

Med et solid debutår i 2017, så har den unge artisten fra Hauketo i Oslo satt navnet sitt på kartet.

Ezzari har gitt ut fem solide singler, spilt på en rekke festivaler, gjort en hel haug med gigs og vært med i NRKs Podkast satsning "Andregenerasjonen", som ble streamet til topps i februar. Nå er Ezzari klar med en ny sommer-singel, "Casablanca", en fransk/dansk inspirert afrotrap låt, som handler om å bare komme seg langt unna stress og drama, for å ta livet helt med ro. Hold øya oppe for Ezzari i sommer, da han skal spille litt rundt omkring i landet.

The Beatles med jubileumsutgivelse24.9.2018 16:00Pressemelding

I november 1968 ble millioner av LPer sendt til butikkene verden over i forkant av det som var et hemmelige albumslipp: utgivelsen av The Beatles, bedre kjent som White Album. Med sitt niende studioalbum tok The Beatles verden med på en helt ny tur med Paul McCartneys utrolige vokal på "Back In USSR" og "Dear Prudence" til George Harrisons tidløse visdom i "While My Guitar Gently Weeps" og for første gang ble Ringo Starr kreditert på et Beatlesalbum som låtskriver med "Don’t Pass Me By". I 50 år har White Album invitert lyttere til å utforske bredden og ambisjonene på albumet og gledet og inspirert nye generasjoner. Den 9. november slippes The Beatles hvor albumets 30 spor er mikset av produsent Giles Martin og Sam Okell. Albumet inneholder akustiske demoer og 50 innspillingsopptak, hvor de fleste tidligere ikke har vært utgitt. “We had left Sgt. Pepper’s band to play in his sunny Elysian Fields and were now striding out in new directions without a map” - sier Paul McCartney om den nye

Metallica til Norge24.9.2018 13:08Pressemelding

Metallica inntar Europa med sin WoldWired Tour i 2019 og besøker Trondheim for første gang! Det legendariske bandet drar denne gangen på en utendørsturné fra mai til august, som stopper innom stadioner, parker og til og med et slott. Lørdag 13. juli står Norge og Granåsen for tur, og med seg som special guests har de Ghost og norske Bokassa. Siden de slapp albumet Hardwire...To Self-Destruct i 2016 har bandet turnert verden over og gjestet Telenor Arena i mai. WorldWired Tour sparkes i gang i Lisboa, før de spiller 25 show fordelt på 20 land, inkludert flere byer de ikke besøkte på forrige turné. De tar turen til blant annet Milano, Zürich, Dublin, Brussel (for første gang siden 1988), Berlin, Moskva, Warszawa, București, Gøteborg og ikke minst Trondheim, for aller første gang. "We are super excited to play Trondheim for the first time on July 13th! Our friends in Ghost will join us as special guests and we can't wait for Bokassa to show us their home town! Hope to see you all there!"

Nyhetsbrev fra Universal Music21.9.2018 12:07Pressemelding

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Mark Knopfler med nytt album Mumford & Sons er endelig tilbake med den nye singelen "Guiding Light", den første singelen fra deres kommende album Delta som slippes 16. november. "Guiding Light" er en fengende forsmak på det kommende albumet, som følger opp tidligere suksesser som Sigh No More, Babel og Wilder Mind. 16. november slippes en samling av Chris Cornells største hits gjennom karrieren. Albumet vil inneholder låter fra hans tid i Soundgarden, Temple Of The Dog, Audioslave og fra hans solokarriere samt en låt som aldri før har vært utgitt, "When Bad Does Good". Den franske afrotrap-kongen MHD er ute med albumet 19. Han besøker Oslo for å spille konsert på Sentrum Scene 25. januar. Stjerneskuddet Noah Kahan er ute med låten "False Confidence", og spiller på Ingensteds 7. november Logic har sluppet en video til "Everybody Dies". Albumet YSIV, Young Sinatra IV, er rett rundt hjørnet! Den svenske superduoen Norlie & KKV er ute med "Om Du

#RELEASEHONEYDAMNIT19.9.2018 14:08Pressemelding

I den første sesongen av TV-serien “Girls” i 2012, ble “Dancing On My Own” brukt på et avgjørende sted i fortellingen av serieskaper og Robyn-superfan Lena Dunham. Plasseringen skapte ny interesse for den da allerede to år gamle låten. I 2016 kontaktet Lena Robyn igjen og spurte om hun kunne tenke seg å skrive en sang spesifikt for seriens siste sesong, og siden hun allerede var i gang med å skrive ny musikk takket Robyn ja og sendte over noen ideer, og den første utgaven av “Honey” ble introdusert til verden. Over de neste to årene eksperimenterte Robyn med mykere lydbilder og ideer fra Joseph Mount, kjent fra Metronomy. Andre samarbeidspartnere som Klas Åhlund, Adam Bainbridge (a.k.a. Kindness), Mr. Tophat og Zhala ble invitert til studiosessions i Stockholm, London, Paris, New York og Ibiza. I februar 2018 ble Robyn spurt av en utålmodig fan på Twitter om hvem som bestemte hennes albumslippdato. Robyn svarte: Tidligere i sommer ble “Missing U”, den første smakebiten fra “Honey” slup