CodeIT

Tysk suksess med norsk nyvinning

Den tyske kranprodusenten TTS NMF GmbH har forbedret både produktiviteten og lønnsomheten etter at de begynte å ta i bruk programvaren eMRB™. En norsk løsning hjelper bedrifter å lage kompliserte Manufacturing Record Books enkelt og elektronisk.

Analog tidstyv
For å være kvalifisert som leverandør må mange selskaper føre en Manufacturing Record Book (MRB). MRB-prosessen er ofte tidkrevende og lite fleksibel, det er på høy tid å effektivisere måten man fører en MRB på. I motsetning til manuelle MRB-systemer er eMRB™ en sikker, skybasert e-løsning. Derfor har det blitt revolusjonerende for en bedrift som TTS NMF.

Som Andreas Harms, General Manager, Operations i TTS NMF GmbH, forteller: "eMRB™ er det eneste systemet som på samme tid kan samle omfattende dokumentasjon og lagre den lokalt ved våre produksjonsanlegg i både Kina og Tyskland."

Bra programvare fra Norge
eMRB™ erutviklet av norske CodeIT AS, som er spesialister på utvikling og implementering av moderne sporingsprodukter og -tjenester som hjelper kunder innen olje, mat, farmasi, industri og andre næringer med å øke produktivitet, lønnsomhet og regelverksetterlevelse.

Andreas Harms omtaler eMRB™ simpelthen som en "bra programvare". Mer spesifikt er eMRB™ en ny løsning for automatisert opprettelse av elektronisk dokumentasjon som dekker alle faser av design, produksjon, drift, testing og produktlevering. Løsningen er designet for å oppfylle strenge krav til dokumentasjon med hensyn til et produkts livssyklus, der rask sporbarhet er et sentralt krav.

En revolusjonerende nyvinning
Som Andreas Harms påpeker, er innhenting av informasjon direkte fra utstyret på ulike steder hvor som helst i verden, en av de mange funksjonene som gjør dette til en revolusjonerende nyvinning for TTS NMF. Et annet aspekt er at registrering av produksjonshendelser gjør det enkelt å spore bakover og fremover, og gir presis informasjon om plassering, materialinnhold og historikk. Kort sagt inneholder eMRB™ alle funksjonene aktørene i markedet har ønsket seg.

Kick-off i Hamburg
TTS NMF begynte å bruke sitt nye eMRB™-system fra CodeIT i november 2015 i forbindelse med en workshop i Hamburg over to dager.

I over fire tiår har TTS NMF vært en global markedsleder innen produksjon av dekkskraner med vekt på kraner for tung last. Selskapets hovedanlegg ligger i Hamburg – en av verdens travleste container- og omlastingshavner – og TTS NMF har nylig også startet et nytt joint venture-samarbeid i Kina.

eMRB™ er et registrert varemerke som tilhører CodeIT AS. Det er en forkortelse for "Electronic Manufacturing Record Book". Bokstaven "e" i eMRB™ står også for "economic", "efficient", "environmental" og "easy".

Bjørnar Torsnes, CEO
CodeIT AS
Tlf.: (+47) 22 10 73 80
Mobil: (+47) 907 72 110
E-post: bjornar.torsnes@codeit.no

Last ned bilde
Bjørnar Torsnes, CEO i CodeIT AS, er glad for at stadig flere bedrifter oppdager hvordan de kan forbedre produktiviteten og lønnsomheten med eMRB™.
Last ned bilde
Andreas Harms, General Manager, Operations i TTS NMF GmbH, kjenner igjen god programvare når han ser den.

Om CodeIT

CodeIT
Østensjøveien 15b

+47 22 10 73 80http://www.codeit.no

Følg saker fra CodeIT

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra CodeIT på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra CodeIT