Tyrkia tilbake i varmen

- Det er ingen tvil om at Tyrkia er tilbake, om ikke for fullt, så i alle fall med solid etterspørselsvekst, sier administrerende direktør i Ving, Christian Grønli.

De som har vært i Tyrkia vet hva landet kan by på av deilig klima, høy standard på bosteder, og ikke minst mat og kultur i verdensklasse,  sier administrerende direktør i Ving, Christian Grønli.
De som har vært i Tyrkia vet hva landet kan by på av deilig klima, høy standard på bosteder, og ikke minst mat og kultur i verdensklasse, sier administrerende direktør i Ving, Christian Grønli.

I følge Norges største reisearrangør er det først og fremst voksne uten barn og barnefamiliene som ønsker seg til Tyrkia, og Ving er fornøyd med at pilen peker oppover for landet som i mange år var blant nordmenns største feriefavoritter.

Etter et par år med kraftig nedgang i antall reisende på grunn av uroligheter i landet, mener nå Ving at tendensen er i ferd med å snu.

– Vi så tendenser på dette allerede på tampen av sommeren 2017, hvor antall søk på reiser til Tyrkia økte. Den trenden forsterket seg utover høsten. På bakgrunn av det har vi økt kapasiteten til Tyrkia med 50 prosent til neste sommer. Allerede nå ser vi at det var en riktig strategi, og økningen i salget er nå på opp mot 500 prosent. Trenden er med andre ord veldig klar, men det er en stund til vi er tilbake til de store volumene fra sommeren 2013, sier Grønli.

Direktøren forstår godt hvorfor Tyrkia er tilbake i folks bevissthet.

– De som har vært i Tyrkia vet hva landet kan by på av deilig klima, høy standard på bosteder, og ikke minst mat og kultur i verdensklasse. Det er klart folk ønsker å reise tilbake. Husk, bare sommeren 2013 kom over 250.000 nordmenn hjem fra Tyrkia med gode minner, sier han.

Christian Grønli

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.