Tyrkia er sommerens ferievinner

Etter mange år med lunken interesse for Tyrkia ser trenden nå ut til å snu. Med en samlet vekst på mer enn 360 % så er det ingen andre sommerdestinasjoner som kan skilte med lignende interesse. Tall fra TUI viser at trenden gjelder samtlige avreiseflyplasser i Norge. Salget er aller hetest i Stavanger akkurat nå.

TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay - Tyrkia

-  Endelig kan vi tilby et bredere Tyrkia-tilbud enn på lenge, og det gleder både oss og alle de som elsker Tyrkia. Vi ser også på muligheter for å øke tilbudet ytterligere, sier Usman Jasrae Head of Sales & Marketing i TUI.

Vekst i hele landet

TUI har økt sommerkapasiteten til Tyrkia med 25% fordi trenden satte fart allerede i 2017. Veksten fortsetter og er merkbar fra alle landets største avreiseflyplasser. Hetest er salget fra Stavanger med en vekst på 831 % sammenlignet med fjoråret, og 5 av 10 reiser er allerede solgt fra både Stavanger og Trondheim.

Ytterligere økning fra Oslo

Etterspørselen gjør at TUI nå også lanserer direkteruter med SAS fra Oslo til Gaziapasa (Alanya) med første avreise 15 april.

- Ingen feriedestinasjon kan slå Tyrkia når det gjelder pris og kvalitet. Her får man god kvalitet til en billig penge. Et av våre aller beste familiehoteller er også å finne her. TUI Family Life Pascha Bay ligger på topplisten vår akkurat nå, sier Jasrae.

Topp 3 hoteller i Tyrkia:

1. TUI Family Life Pascha Bay
  2. Blue Star Barut B Suites
  3. TUI Sensatori Sorgun

TUI flyr direkte til Antalya fra fra Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim

Vekst fra landets største flyplasser:

Salget fra Bergen til Tyrkia: +76%

Salget fra Stavanger til Tyrkia: +831%