Tyrkia er sommerens ferievinner

Etter mange år med lunken interesse for Tyrkia ser trenden nå ut til å snu. Med en samlet vekst på mer enn 360 % så er det ingen andre sommerdestinasjoner som kan skilte med lignende interesse. Tall fra TUI viser at trenden gjelder samtlige avreiseflyplasser i Norge. Salget er aller hetest i Stavanger akkurat nå.

TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay - Tyrkia

-  Endelig kan vi tilby et bredere Tyrkia-tilbud enn på lenge, og det gleder både oss og alle de som elsker Tyrkia. Vi ser også på muligheter for å øke tilbudet ytterligere, sier Usman Jasrae Head of Sales & Marketing i TUI.

Vekst i hele landet

TUI har økt sommerkapasiteten til Tyrkia med 25% fordi trenden satte fart allerede i 2017. Veksten fortsetter og er merkbar fra alle landets største avreiseflyplasser. Hetest er salget fra Stavanger med en vekst på 831 % sammenlignet med fjoråret, og 5 av 10 reiser er allerede solgt fra både Stavanger og Trondheim.

Ytterligere økning fra Oslo

Etterspørselen gjør at TUI nå også lanserer direkteruter med SAS fra Oslo til Gaziapasa (Alanya) med første avreise 15 april.

- Ingen feriedestinasjon kan slå Tyrkia når det gjelder pris og kvalitet. Her får man god kvalitet til en billig penge. Et av våre aller beste familiehoteller er også å finne her. TUI Family Life Pascha Bay ligger på topplisten vår akkurat nå, sier Jasrae.

Topp 3 hoteller i Tyrkia:

1. TUI Family Life Pascha Bay
  2. Blue Star Barut B Suites
  3. TUI Sensatori Sorgun

TUI flyr direkte til Antalya fra fra Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim

Vekst fra landets største flyplasser:

Salget fra Bergen til Tyrkia: +76%

Salget fra Stavanger til Tyrkia: +831%

Salget fra Trondheim til Tyrkia: +295%

Salget fra Oslo til Tyrkia: +394%

TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay
TUI Norge - TUI Family Life Pascha Bay

TUI Care Foundation samarbeider med IFAW for å forhindre ulovlig elefantjakt i Kenya20.2.2019 08:00:00 CETPressemelding

• Med støtte fra TUI Care Foundation implementerer IFAW ny teknologi for å beskytte elefantpopulasjoner i Tsavo-området. •Sammen med Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet, vil IFAWs tenBoma-initiativet hjelpe lokale voktere med å samle inn, behandle og analysere data. • Initiativet tilbyr opplæring og mentorskap for 130 voktere fra Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet slik at de kan bruke den innsamlede dataen til handling som effektivt kan beskytte dyrelivet og lokalsamfunnet.

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00 CETPressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.