TV 2s nye sportsapp med over 60.000 brukere – og en halv million videoavspillinger – på rekordtid

Siden sportsappen ble lansert den 23. november har fotballfansen trykket den til sitt bryst. Nå utvides tilbudet med flere idretter, og funksjonaliteten bedres dag for dag.

– Vi er først og fremst veldig glade for at den aller første versjonen av appen har fått en så god mottakelse, men nå er det viktigste at utviklingen fortsetter i stort tempo. Denne første versjonen er nettopp det, en første versjon som vi bygger på underveis, sier TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland.

Han forteller om stort engasjement hos brukerne som har lastet ned appen, og at brukerdialogen blir det aller viktigste i utviklingen av appen videre. TV 2s nye sportsapp er et samarbeidsprosjekt mellom flere avdelinger i TV 2, spesielt Sporten og TV 2 Sumo, med flere av deres svært kompetente utviklere.

Ni av ti brukere som har gitt tilbakemelding på appen savner informasjon fra flere idretter. I neste oppdatering kan derfor hockey-fansen glede seg over målshow, statistikk og resultater, mens håndballfolket også vil få liveresultater. Deretter følger flere idretter etter, basert på den massive interessen hos publikum. I snitt ser hver enkelt bruker 20 videoer i appen. Når det ikke skjer noe på banen er brukerne raske med å lese sportsnyheter i appen.

–  Det er også viktig for oss at appen så langt har vært tilnærmet «krasjfri». En veldig stor del av jobben er i første omgang «under panseret». Målsetningen er å lage Norges soleklart beste sportsapp, og det er vi sikker på at vi skal klare å få til, sier Birkeland.

PS. Origis scoring er appens mest sette klipp, med 18.700 avspillinger. Her kan appen lastes ned i App Store.

Sissel Kruse LarsenAnsvarlig kommunikasjon og myndighetskontakt

Kontaktperson for henvendelser fra media om Mediehuset TV 2, datterselskaper, TV 2s leder- og redaktørgruppe, m.m.

400 75 001sisselkruse.larsen@tv2.no