TV 2 viser EM i fotball for G-19 med Norge

TV 2 kjøpte i dag rettighetene til å vise EM i fotball for G-19 som starter i Finland på mandag.

- Dette er et mesterskap vi har fått stadig flere spørsmål om fra publikum, og da er det en glede å sikre oss rettighetene bare noen dager før Norges første EM-kamp mandag. Vi er ikke bortskjemt med norsk deltagelse i internasjonale fotball-sluttspill. I VM i Russland var Norden representert med Sverige, Danmark og Island. I G19-EM er det endelig Norges tur sammen med vertsnasjonen Finland. Dette blir spennende fra Norges første gruppespillkamp mot Portugal, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

Slik spilles Norges innledende kamper:

16. juli kl. 14.00 (Sendestart 13.55): Portugal - Norge

19. juli kl. 17:30 (Sendestart 17.25): Finland - Norge

22. juli kl. 17:30 (Sendestart 17.25): Italia - Norge

- Interessen har naturligvis økt i takt med Erling Braut Hålands sensasjonelle scoringsform. Molde-spissen var toppscorer i hele EM-kvalifiseringen og sluttspillet blir et nytt utstillingsvindu for en av de mest ettertraktede talentene fotball-Norge noen gang har sett.

Norges kamper under mesterskapet vises på TV 2 Sportskanalen og på TV 2 Sumo. Skulle Norge gå videre fra de innledende kampene så vil også disse kampene bli vist.

- TV 2 har igjen rettighetene til landslagsfotballen og skal sende Nations League i høst. Vi ønsker også å markere oss der norsk fotballs fremtid ligger, og ser frem til å kunne følge Norges G19-landslags så langt som eventyret varer i Finland, forteller Vegard Jansen Hagen.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!