TV 2 valgte Bjørvika

TV 2 flytter inn i «Diagonale-bygget», mellom Munch, Operaen og Deichmanske bibliotek, i Bjørvika. Nå starter byggingen av kontorbygget og studentboligbygget.

HAV Eiendom AS og Thongård AS utvikler «Diagonale» sammen i selskapet A9 Palekaia AS, og primo 2018 flytter mediahuset TV 2 inn i nybygget. Kontrakten ble signert tirsdag 19. januar.

«Det er en stor glede å få TV 2 til Bjørvika. Området vil bli beriket med en slik ny stor og kjent aktør som vi mener bringer noe nytt til området, og vi ser frem til prosessen videre», sier Eva Hagen, Adm. direktør i HAV Eiendom AS og styrets nestleder i A9 Palekaia AS.

Stenersgata 2

Olav Thon Gruppen eies av Olav Thon Stiftelsen, og er i hovedsak engasjert innen eiendoms- og hotellvirksomhet. Olav Thon Gruppen er Norges største private eiendomsaktør og en av Norges største hotellaktører.  Olav Thon Gruppen eier eller forvalter 97 kjøpesentre i Norge og 10 i Sverige. Av disse er 75 kjøpesentre hel- eller deleide mens 32 sentre forvaltes for andre eiere. I 2014 var den totale butikkomsetning 68 milliarder kroner og 10,4 milliarder (svenske) kroner i de svenske sentrene. I tillegg til kjøpesentrene eier Olav Thon Gruppen ca. 350 næringseiendommer i Norge og utlandet. Denne del av porteføljen består i hovedsak av kontor- og forretningslokaler sentralt i Oslo, samt hotelleiendommer i Norge og Brüssel. Siden 2005 har Gruppen bygget og solgt over 1.500 boliger, hovedsakelig i Oslo og Akershus. Gruppen har ca. 1.100 boliger for utleie i Oslo området, og er dermed en av de største aktørene i Oslo markedet.