TV 2 Sumo med reality-satsing fra NBCUniversal

TV 2 Sumo har lyttet til brukernes ønsker, og lanserer nå noen av de største internasjonale reality-seriene fra den amerikanske giganten NBCUniversals strømmetjeneste hayu.

TV 2 Sumo har gjennom flere år opplevd stor suksess med innhold som «Bloggerne» og «Vendela + Petter», i kombinasjon med globale fenomener som «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie».

Nå tar TV 2 Sumos reality-satsing et kvantesprang gjennom det nylig inngåtte samarbeidet med NBCUniversal om lanseringen av serier fra reality-tjenesten hayu.

- Vi opplever en ubegrenset appetitt på denne typen innhold blant våre abonnenter, og ikke minst verdsetter de friheten til selv å kunne velge hvor og når de vil konsumere det. Lanseringen av innholdet fra hayu er en respons på denne etterspørselen, sier Christian Birkeland, direktør i TV 2 Sumo.

Og det er mye innhold som nå blir en del av TV 2 Sumo.

- Vi kan nå tilby hele 750 timer med det beste og ferskeste av internasjonal reality. I tillegg til «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie», kan kundene våre fra nå av også følge serier som «The Real Housewives», «Rich Kids of Beverly Hills», «Million Dollar Listing New York», «Vanderpump Rules» og «Bad Girls Club». I kombinasjon med en forsterket satsing på egenproduksjoner, gjør dette TV 2 Sumo til det klare førstevalget for norske realityfans, sier Christian Birkeland.

Det første innholdet fra Hayu ble tilgjengelig for TV 2 Sumo-seerne allerede sist fredag, og flere av  programmene vil få premiere samme dag som i USA. Innholdet er inkludert i underholdningspakken uten tillegg i prisen.

TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland forteller at reality er et viktig satsingsområde i tiden fremover.

- Vi følger kontinuerlig med på hva som treffer av reality-serier i internasjonale markeder, slik at vi kan være tidlig ute med å sikre oss det innholdet som folk snakker om og ser på. Vi skal være først med det beste innholdet, enten det er innhold fra Norge eller fra resten av verden, sier Christian Birkeland.

Hendrik McDermott, Senior Vice Precident i NBCUniversal er ansvarlig for lanseringen av hayu i Norge.

- Det å lansere innholdet vårt i Norge er en stor milepæl for hayu. Vi er stolte av å lansere hayu sammen med TV 2, som er en av våre viktigste samarbeidspartnere i Norge, kommenterer Hendrik McDermott.

For ytterligere spørsmål om TV 2 Sumos reality-satsing:

Ta kontakt med TV 2 Sumos direktør Christian Birkeland på mobil: 909 52 122 eller e-post: christian.birkeland@tv2.no

Christian Birkeland, direktør i TV 2 Sumo. Foto: Espen Solli, TV 2.