TV 2 Sumo med reality-satsing fra NBCUniversal
TV 2 Sumo har gjennom flere år opplevd stor suksess med innhold som «Bloggerne» og «Vendela + Petter», i kombinasjon med globale fenomener som «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie».
Nå tar TV 2 Sumos reality-satsing et kvantesprang gjennom det nylig inngåtte samarbeidet med NBCUniversal om lanseringen av serier fra reality-tjenesten hayu.
- Vi opplever en ubegrenset appetitt på denne typen innhold blant våre abonnenter, og ikke minst verdsetter de friheten til selv å kunne velge hvor og når de vil konsumere det. Lanseringen av innholdet fra hayu er en respons på denne etterspørselen, sier Christian Birkeland, direktør i TV 2 Sumo.
Og det er mye innhold som nå blir en del av TV 2 Sumo.
- Vi kan nå tilby hele 750 timer med det beste og ferskeste av internasjonal reality. I tillegg til «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie», kan kundene våre fra nå av også følge serier som «The Real Housewives», «Rich Kids of Beverly Hills», «Million Dollar Listing New York», «Vanderpump Rules» og «Bad Girls Club». I kombinasjon med en forsterket satsing på egenproduksjoner, gjør dette TV 2 Sumo til det klare førstevalget for norske realityfans, sier Christian Birkeland.
Det første innholdet fra Hayu ble tilgjengelig for TV 2 Sumo-seerne allerede sist fredag, og flere av programmene vil få premiere samme dag som i USA. Innholdet er inkludert i underholdningspakken uten tillegg i prisen.
TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland forteller at reality er et viktig satsingsområde i tiden fremover.
- Vi følger kontinuerlig med på hva som treffer av reality-serier i internasjonale markeder, slik at vi kan være tidlig ute med å sikre oss det innholdet som folk snakker om og ser på. Vi skal være først med det beste innholdet, enten det er innhold fra Norge eller fra resten av verden, sier Christian Birkeland.
Hendrik McDermott, Senior Vice Precident i NBCUniversal er ansvarlig for lanseringen av hayu i Norge.
- Det å lansere innholdet vårt i Norge er en stor milepæl for hayu. Vi er stolte av å lansere hayu sammen med TV 2, som er en av våre viktigste samarbeidspartnere i Norge, kommenterer Hendrik McDermott.
For ytterligere spørsmål om TV 2 Sumos reality-satsing:
Ta kontakt med TV 2 Sumos direktør Christian Birkeland på mobil: 909 52 122 eller e-post: christian.birkeland@tv2.no
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom