TV 2 styrker fotballtilbudet med Europaligaen

TV 2 har sikret seg rettighetene til Europaligaen for de tre kommende sesongene.

Foto: Ole Martin Wold/NTB scanpix

Det betyr at TV 2 skal vise Europaligaen fra høsten 2018 til våren 2021. I alt vil det bli vist over 200 kamper i året på TV 2-kanalene og på TV 2 Sumo.

- Med Europaligaen kan TV 2 nå tilby det råeste internasjonale fotballtilbudet Norge noen gang har sett, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

TV 2 har i 2018 en pakke med Champions League, Premier League, EM- og VM-kvalifiseringen, Nations League, EM- og VM-sluttspillene og nå Europaligaen.

- Dette er en formidabel samling fotball fra øverste hylle. Dette er noe alle drømmer om å kunne tilby fotballfans i Norge, så i dag står jubelen i taket i TV 2 Sporten, uttaler Jansen Hagen.

Med disse fotballrettighetene vil TV 2 satse betydelig tyngre på TV 2 Sportskanalen fra neste år. Som en del av dette vil blant annet FotballXtra bli lagt over til TV 2 Sportskanalen fra TV 2 Zebra.

- Vårt mål er å servere seerne mest mulig og best mulig live sport. Europaligaen er en attraktiv og ettertraktet rettighet i sterk utvikling. Denne investeringen befester TV 2s posisjon som den fremste formidleren av fotball i Norge, avslutter Vegard Jansen Hagen.

Foto: Ole Martin Wold/NTB scanpix
Vegard Jansen Hagen er sportsredaktør i TV 2.