TV 2 soleklar strømmestjerne

Med over 400.000 aktive kunder markerer TV 2 Sumo en viktig milepæl, og fortsetter veksten videre.

– Dette er ene og alene en imponerende TV 2-organisasjon sin fortjeneste. De har investert dager og netter med hard jobbing, og i hele TV 2 markerer vi denne viktige milepælen i dag, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2.

For et par år siden ble strategien «TV 2 i 2020» vedtatt og iverksatt, hvor satsningen på TV 2 Sumo var ett av de viktigste vekstområdene. TV 2-ledelsen var den gang tydelig på at det skulle satses betydelig på å bygge opp ny kompetanse og at strømming er et viktig område for TV 2.

– Vi ønsker å være det naturlige norske alternativet til Netflix. Et alternativ folk flest opplever de bare må ha. Sammen med TV2.no skal TV 2 Sumo være vårt digitale fotavtrykk, sa Olav T. Sandnes i 2016.

Våren 2017 var Christian Birkeland på plass, og siden den gang har TV 2 tatt mange viktige skritt på veien mot målet. Strømmetjenesten har fått mer innhold, økt brukervennlighet, er mer stabil og tilpasses i større grad hver enkelt kunde.

– Det store, langsiktige målet vårt er at TV 2 Sumo skal bli noe folk naturlig bruker i hverdagen, enten som direkte abonnent eller i samarbeid med våre samarbeidspartnere. At vi allerede nå er over 400.000 betalende kunder er et resultat av at hele mediehuset TV 2 drar i samme retning. Kraften i TV 2, kombinasjonen av en publisering som i større grad favoriserer strømming, en mer robust tjeneste og et tydeligere produkt fungerer, sier direktør for TV 2 Sumo, Christian Birkeland.

I TV 2 Sumo kan ulike målgrupper finne et omfattende og variert tilbud der alt innhold fra TV 2 og flere internasjonale leverandører inngår. Her finnes mye for den sportsinteresserte med blant annet Europaligaen, Champions League og Premier League, en 24-timers nyhetskanal for den som vil holde seg oppdatert, Norges beste underholdning, noe for familien, barn og unge, mamma og pappa.

Siden i sommer har pilene utelukkende pekt oppover for TV 2 Sumo, med en god økning i antall betalende kunder.

– I sommer lanserte vi «Singel» eksklusivt på TV 2 Sumo der vi fulgte åtte unge og single i Norge - og slapp en ny sesong med Linn Skåbers «Best før» lenge før den sendes på tradisjonell TV. Etter sommeren har all den suverene fotballen vært med på å løfte oss – og den nye sportspakken er en suksess som har bidratt godt til veksten etter sommeren. Akkurat nå ser vi også at nysatsningen Torpet gir oss god fart videre. Dette er en avlegger fra Farmen med unikt innhold som man bare får tak i på TV 2 Sumo. Slike konsepter er med på å styrke TV 2 Sumo og gjøre oss til noe annet enn de andre strømmetjenestene.Internasjonale suksesser som «Keeping Up with the Kardashians» og vår egen serie «Bloggerne» har også gitt et godt bidrag. Fremover kommer mer unikt innhold til å være helt sentralt i satsingen vår, sier Birkeland.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!