TV 2 sikret seg rettighetene for norsk hockey i 6 år

TV 2, Norsk Topphockey og Norges Ishockeyforbund har i dag blitt enige om en 6 år lang avtale for eksklusiv vising av GET-ligaen på TV 2. Samtlige kamper, både fra serie- og sluttspill vil sendes på TV 2 s flater i årene fremover.

Storhamar-spillerne jublet med kongepokalen etter at de sikret seg sin sjuende NM-tittel i ishockey da Lillehammer ble slått i  finalespillet. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix
Storhamar-spillerne jublet med kongepokalen etter at de sikret seg sin sjuende NM-tittel i ishockey da Lillehammer ble slått i finalespillet. Foto: Heiko Junge / NTB scanpix

- TV 2 har stor tro på norsk ishockey. Derfor tør vi også satse langsiktig med en avtale på hele seks år. Det gjør oss mulighet til å bygge et sterkt produkt sammen med klubbene og forbundet, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

TV 2 vil vise tilsammen opptil 270 kamper i året på TV 2-kanalene og på TV 2 Sumo.

- Avtalen sikrer supporterne mulighet til å følge sitt lag i alle kamper via sendinger med stadig bedre kvalitet. I tillegg til stort volum på TV 2 Sumo, vil de utvalgte, ukentlige TV-kampene markere et nytt toppnivå i produksjonene, forteller Jansen Hagen.

- Forhandlingen om en ny seksårsavtale pågikk med to svært gode kandidater helt inn i sluttrunden. At det ble TV 2 vi til slutt signerte med er jeg glad for. Vi kjenner TV 2 godt etter flere års samarbeid. TV 2 har levert en produksjon som våre fans og allmennheten i stor grad har satt pris på, og som har bidratt til å gi norsk hockey en posisjon i det norske medielandskapet. Som nyvalgt ishockeypresident av året er jeg svært glad for at vi har klart å lande en god seksårs TV-avtale for norsk hockey denne sommeren, sier Tage Pettersen.

- Etter lange og gode prosesser med flere aktører i markedet, har Norsk Topphockey AS og Norges Ishockeyforbund valgt å inngå et nytt samarbeid med TV 2 om visning av Get-ligaen. Den nye avtalen innebærer et betydelig løft kommersielt og kvalitetsmessig, og gir oss gode rammer for å utvikle norsk hockey videre, både på og utenfor banen. Norsk hockey gis med dette fornyet kraft til å foreta nødvendige investeringer for å løfte oss i digitale kanaler, bedre publikumsopplevelsen og styrke den sportslige satsingen, sier styreleder i Norsk Topphockey Dagfinn Reinertsen.

- TV 2 har store, attraktive internasjonale sportsrettigheter som Tour de France, Champions League og Premier League, men ønsker også å ta et sterkt eierskap til norsk idrett. GET-ligaen engasjerer og leverer masse action i løpet av en sesong. Derfor er vi svært glad for denne langsiktige avtalen og gleder oss til å løfte interessen for norsk ishockey til et nytt nivå, sier TV 2s sportsredaktør Vegard Jansen Hagen.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!